29 Kasım 2009 Pazar

kurbanınız olayım yapmayın...

belki geçen sene yine buna benzer bi yazı yazdım kurban bayramında ama bu bayramı hayvan boğazlama şenliğine çevirme saçmalığı devam ettikçede daha uzun yıllar yazacağım galiba...

anlatmak istediğim inançla ilgili değil. inançların yozlaştırılması ve asıl anlamının dışına çıkarılması...

ben usulüne uygun kesim yapmayıp hayvanlara acı çektirenlere karşıyım
ben kurban kesim yerlerinin vatandaşa bi hizmet yeri değil vatandaşı sömürme yerleri olarak kuranlara karşıyım
ben kan kokusunu duyup kaçan hayvanlara eziyet edenlere karşıyım
ben kurbanı kesip gerçek ihtiyaç sahiplerine dağıtmayıp derin dondurucuda saklayanlara karşıyım

yoksa benim kurban bayramı ile bi alıp veremediğim yok, elhamdülillah bende müslümanım...

bu bayramdan üç olay anlatacağım size şimdi

1- bayramda bir boğa neden ürktüyse nasıl kaçtıysa kaçmış, uzun kovalamalardan sonra yakalanmış ve yakalandığı yerde direğe bağlamışlar onu kovalayanlardan biri(biri bile değil insan olması imkansız o insansa ben neyim sen nesin aynı türden olamayız yaaa inanmıyorum)işte o mahluk boğa bir daha kaçmasın diye boğanın arka bacağını kesiyor evet evet bu cani çevreden gelen tepkilerden sonra hayvan acı çekmesin diye hayvanı yere bile yatırmadan boğazına bir bıçak darbesi atıyor ama hayvan hala ayakta debelenmiyor bile bir süre böyle acı içinde hayvanı seyrediyolar kan kaybından ölmesi mi bekleniyor bilemiyorum. ve sonunda tamamen kesip işi oracıkta direğe bağlı olarak bitiriyorlar.
şimdi bu kurban mı? bu ibadet mi?

2- bir fakir mahallede çocuklar çöplerden kurban artıklarını topluyorlar işkembe, ayaklar kuyruklar falan eve götürüyorlar ve anneleri çorba yapıyor onlardan... siz kurban kestiniz de ne yaptınız? fakire fukaraya dağıttınız da bu çocuklar neden çöpten artık topluyor?

3-bir babaya soruyorlar "çocuklara zararlı değilmi bu manzarayı seyrettiriyorsunuz"cevaba bakın şimdi "göstermezsem bu çocuk ilerde kurban kesmez" çocuklarıda en azından kesim ve parçalama işleminin yapıldığı yerden uzak tutalım. zamanı gelince onlarda öğrenir kurban bayramının ne demek olduğunu, sadece hayvan boğazlamak olmadığını öğrenirler, tabi önce babasına öğretmek lazım...

kurban bayramı gerçekten bayram olsun.

Hiç yorum yok: