12 Aralık 2007 Çarşamba

eski yılın dökümü...

nisan ayında yazdığım bir yazı yeni yıla kadar eski yazılarımdan seçmeler getirecem önünüze

efendinizm felsefesi(nisan2007)

"ben sizin efendinizim" demek değil
adam olmaya dair ilk adım olan efendilik üzerine bir ideoloji
kurucusu demek doğru değil ama isim hakkı bana aittir...

efendilik deyince de bildik kalıpların dışında bir tarifi var benim beynimde
ben küçükken eve misafir geldiğinde zorla ellerini öptürürlerdi bize
sonra misafir sorardı "adın ne bakim senin" ben başımı eğer hiç cevap vermezdim benim yerime annem söylerdi adımı misafir bunun üzerine yanağımdan bir makas alır
" ay ne efendi çocuk" derdi
ne efendisi yaa ne efendisi bildiğin adını söyleyemeyen enbesil
dedik ya 80'lerin çocuklarıyız diye
efendilik : nerede ne yapman , nasıl davranman gerektiğini bilmektir.

adam olmak çok ayrı bir kavram

efendinizm bir gemi ve bu geminin kaptanı benim;
ve bu geminin kuralları var
1)sana kötülük edene iyilik edeceksin
2)senden esirgeyene cömertlik edeceksin
3)senden bağını koparan biriyle yeniden bağ kuracaksın
4)yalan söylemeyeceksin gerçekleri saptırmayacaksın
5)kimsenin hakkını yemeyeceksin (torpil yaptırmayacaksın,araya adam sokup başkasının sırasını çalmayacaksın,rüşvet vermeyeceksin)
6)kalp kırmayacaksın
7)haksızlığa her platformda karşı çıkacaksın
8)dilini kalbine indireceksin , dilin ayrı telden yüreğin ayrı telden çalmayacak
9)efendinizm gemisine aşksız girilmez

Hiç yorum yok: