28 Nisan 2007 Cumartesi

because change is happyness...

ilkokul da bir tiyatro oynayacaktık
öğretmen
"vatan yahut silistre'yi oynayalım "dedi
bende "silistre'yi oynayalım o zaman" diye şebeklik ettim di :)
öyle bir baktı ki;
pişman oldum şebeklendiğime...

o zamanlar öğretmenlerin neden bu kadar tavizsiz
neden bu kadar sert olduklarına anlam veremezdim,
ama bir grup kimsesiz çocuğa gönüllü ders verdiğimde anladım
yumuşak olduğunda
öyle şımarıyorlarki bir daha ipleri eline alman
mümkün olmuyor...

bakış açınızı değiştirdiğinizde
aynı konuya farklı yorumlar getirebiliyorsunuz
ve bu değişik bakış açısı hayatınıza
renk getiriyor.

"ölü ozanlar derneği" filminde
robin williams'ın oynadığı idealist öğretmen,
sınıfına bir dersinde bunu öğretiyor;
herkesi tek tek
kendi masasının üzerine çıkarıyor
ve " bakın burdan sınıf daha farklı görünüyor değilmi" diyor
çıkmazlara girdiğinizde bakış açınızı değiştirin...
belki çıkmaz sandığınız yerin
bir arka çıkışı olabilir.

empati yapın ve ne olursa olsun herkezi dinleyin
herkezin anlatacak bir şeyleri olabilir...

alp

1 yorum:

Figen dedi ki...

Gördüklerim beni yanıltmasın diye
Dünyayı dinliyorum, gözlerim kapalı...