5 Kasım 2007 Pazartesi

gerçek üstü konuşmalar...

...unutmuşum zamanı,dalıp gitmişim. haklısın annen merak etmiştir.
...zamanı mı unuttun annemi mi?
...unutturmayan unutulurmu evladım?
...bu ebruyla ne anlattın baba?
...bu sefer; gerçekle hayal arsındaki zıtlığın ve çekim gücünün sırrına yaklaşmayı denedim. mecazi olanla, hakiki olan arasındaki ilişkiyi yakalamaya çalıştım.
...mecaz ne? hakikat ne?
...mecaz; sen ve ben, ben ve annen, sen ve elif,biz bir rüyayız,hepimiz bir uykuyuz,ölünce uyanırız ve hakikat başlar. bi de ölmeden önce ölenler var ki; onlar için hakikat bu dünyadan başlar.
...o zaman hakikati aramak ölmeyi istemek midir?
...hayır evladım, ölmeyi istemek olmaz,ölmeden önce ölmeyi istemek olur. ölmeden önceyi istemekse; fani olana bağlanmamayı öğrenmektir. bu da aşktır. yani ölümsüz olmaktır.
...yani benim elife bağlanmam sadece mecaz mı?
...sadece mecaz
...yani gerçek değil?
...sonlu olan fani olan hiç bir şey gerçek değildir.
...ama neden? elif benim hayatımın büyük gerçeği. onca zaman geçmesine rağmen hala ilk günki kadar gerçek. onun için hayatımda elif varken başka bir kadına yer yok
...büyük lokma ye büyük laf etme demişler eskiler.
...ama gerçek bu, ben öyle hissediyorum
...mecazın bütün fitnesi de burda evladım; kendini gerçeğin ta kendisi olarak gösterir. biz gerçek değiliz, biz gerçeğin suretleriyiz, yansımalarıyız. büyük konuşmamak lazım, elifi sen mi sevdin? elifi sana sevdiren, seni elife sevdiren kim (eros değil herhalde:)ise işte gerçek o dur. ona aşık olana kadar daha çok mecaz yaşarsın...

4 yorum:

gülçin dedi ki...

ya bu ömer babanın konuşukları bir kitap olarak çıksa da okusak, feyz alsak.. eskiden de ne hikayeler anlatırdı, ortalık toz duman, üç ölü beş yaralı, ömer baba sakin sakin bakar "evladım bir gün Yakup peygamber...." diye anlatmaya başlardı.

tapcudi dedi ki...

"sonlu olan fani olan hiç bir şey gerçek değildir" Decarts der ki, "insan sadece bildiği,hissetiği ve öğrendiği şeylerle gerçeği tarif edebilir,kıyaslayabilir,yorumlayabilir. yani gerçek nedir sorusunun cevabı her insan da farklıdır. inancım şudur ki, bilinmeyeni tarif ederken en basiti en dogrusudur.yaşanmış herşey gerçektir, yaşanacak olanlar hayal.basit güzeldir kuzen. kaldı ki şu filozofların dünyayı yaşanmaz hala getirmesine sen bari izin verme. filozoflar hayatı zorlaştırdıkca sen şair olarak kolaylaştır. :)

efendinizm dedi ki...

gülçin, ömer babanın hastasıyım kurtlar vadisini sırf onun için seğrediyorum...hatta aynı kadronun önceki dizisi "deli yürek"te bi kuşcu vardı onunda hastasıydım... benim yazılarımda zaten kuşcunun ve ömer babanın sözlerine ara ara raslayabilirsiniz şaşırmayın :)

efendinizm dedi ki...

kuzen çok doğru söylüyorsun ama yazdıklarını bir de sen kendin oku, herkesin doğrusu farklıdır ve bu farklılıklar çatışır, hayatı zorlaştırır... ve filozoflar hayatı zorlaştırmassa şairlere gerekte kalmaz dimiiii...