8 Mart 2009 Pazar

ahhh bu hemşireler...


hemşire,eski türkçede kızkardeş demek,zaten azerbaycanda hemşire yerine
"hasta bacısı" kelimesi kullanılıyor. almancada hemşire "krankaschwester" onun tam türkçeside hastanın kızkardeşi demek.

hemşire kelimesi üzerine neden böyle dil hikayesi yazıyorum? çünkü bugün pembe menekşe gördüm... bu ne demek; benim lise yıllarım hastanelerde geçti. ve hastane anılarım çok fazladır. bir gün ziyaretime halam eli boş gelmedi bana pembe menekşe getirdi...baş ucuma koydum... çok güzel bi çiçekti, hemşirelerden biride bir yaprak koparmak istedi, suya bırakıp kök salmasını bekledikten sonra dikecekmiş. ben vermedim ama çok ısrar etti... izin verdim. nöbetim bitince gelir koparırım dedi. sabah uyandığımda ne göreyim çiçekte tek bir yaprak bile kalmamış, bütün hemşireler gece gelip bir yaprak koparmışlar.

şimdi nerede nezaman bir hemşire görsem
içimde pembe menekşelerim kopuyor...

Hiç yorum yok: