3 Ocak 2011 Pazartesi

hominide gırtlak...

boğazımızı tutamamak gibi bir derdimiz vardır biz kilolu insanların.ve en kıskandığımız insanlar herşeyi yiyipte kilo almayanlardır:)üniversitede bir arkadaşım vardı benden fazla yerdi herşeyi yerdi gram yağ yoktu adamda göbek asla olmadı...ama artık fazla yemekte ve herşeyi yemekte gözüm yok...kıskanmıyorum o insanlarıda artık...

kuran da bir cümle okudum şöyle diyordu:" dünyada herkese yetecek kadar niğmet var" bu ne demekbiliyormu sunuz? herhangi bişeyi ihtiyacımızdan fazla tükettiğimizde başkalarının ondan yeterince yararlanmasına engel oluyoruz...

ihtiyacımızdan fazla yediğimiz herşey başkasının hakkı.
ihtiyacından fazla evin varsa evsizlerin hakkını kullanıyorsun.
ihtiyacından fazla araban varsa hem dünyayı daha fazla kirletiyosun hem başkasının hakkının sınırlarını geçiyorsun...
ihtiyacından fazla yediğin her lokma haram.
ihtiyacından fazlasında gözün olmasın...

birileri fazla yediği için afrikadaki çocuklar aç...

bunun "ben çalıştım kazandım" anlayışı ile alakası yok.bu, sadece bu dünya için yaşayanların anlayışı olabilir çünkü bu dünyadaki hiç bir şey bize ait değil...bedenimiz dahil...hayatımız bile sadece bizim değildir, bu benim hayatım istediğim gibi yaşarım diyemezsin bu dünyadaki herşey birbiri ile ilintili, birbirinden etkilenir... dünyadaki herşey tüm varlıkların ortak malıdır.

aldığımız nefes bize ait midir?
su kaynaklarının başını tutup bu benim diyebilir misin?
bu okyanuslar benim diyebilir misin?
ormanları hayvanların elinden alıp insanlara ait bir dünya kuruyoruz o dünyada yaşanılabilir bir dünya bulabilecek miyiz?
teknoloji ile dünyanın sonunu hazırlıyoruz daha doğmamış insanların güzel bir dünyada yaşama hakkına tecavüz etmiş olmuyor muyuz ?


o zaman yiyeceklerde ortak... siz fazla yiyeceksiniz diye dünyanın başka bir yerinde birirleri aç kalırken siz nasıl rahatlıkla yiyebiliyor ve tok uyuyabiliyorsunuz?

herkes ihtiyacı kadarıyla yaşasa kimse hiç bir şeyden yoksun olmaz...

peki ne yapacağız? önce ihtiyacından fazlasını yakınındaki ihtiyaç sahiplerine vereceksin. en azından malının zekatını versende olur...çevremizde ihtiyaç sahibi kalmayacak göreceksiniz... sonra başka mahallelerde ihtiyaç sahibi arayacaksın göreceksin bir zaman sonra oda kalmayacak, sonra başka şehirlere bakacaksınız oda kalmayacak, sonra her ülke kendi komşu ülkesine yardım edecek, sonra dünyada ihtiyaç sahibi kalmayacak... bu ütopik masalda burada bitecek...:(((

hadis:komşusu açken tok yatan bizden değildir...

Hiç yorum yok: