22 Kasım 2008 Cumartesi

çoban yıldızı

-aaaaa! Bu ne yıldızı
-çoban yıldızı, hep kuzeyi gösterir pusulanın icadından önce en önemli yön bulma aracıydı
-hadi canım şimdi o yıldız burayla karşı kıyı arasında yani biz şimdi karşı kıyıya yürürsek yıldızın öbür tarafına geçmiş oluruz böylece oradan baktığımızda güneyi gösterir…
-bir o yıldız bu kıyı ile karşı kıyı arasında değil, sen buradan öyle görüyorsun, buradan karşı kıyıya değil dünyanın öbür ucuna gitsen yine böyle görürsün bu yıldızı, buradan yeryüzü üzerinde yürüyeceğin mesafe seni o yıldıza yaklaştırmayacak çünkü yıldıza yaklaşman için yatay değil dikey, gökyüzüne doğru hareket etmen lazım ki; ışık hızıyla gitmen gerekiyor…

-İnanmıyorum yaaa! Beni buraya kadar yürüttün ya helal olsun sana, al işte karşı kıyıdayız bak işte yıldız hala kuzeyde, şimdide dağlar ile bizim aramızda görünüyor ama o dağa da çıkalım dersen tek başına gidersin… benden bu kadar…
-gezmiş olduk fena mı?
-akılsız kafanın cezasını akılsız kafanın yanı sıra kendini akıllı sananın ayakları da çeker…
Zamanında coğrafya derslerini dinlemeyenlerin yanında onlara aşık olan coğrafya derslerini kaçırmayanlarda yanarmış…
Karşı kıyıya yürümek Bin kere anlatmaktan yeğdir…
-yeğ derken
- daha iyidir demek
-ben bu atasözlerini bir yerlerden tanıyorum ama tam çıkaramadım
“akılsız kafanın cezasını ayaklar çeker” “kurunun yanında yaş da yanar” “bir musibet bin nasihatten yeğdir”
-bu konuyla ilgili tek bi laf daha edersen tek başına dönersin
-yok yaaa! Sen ne yapacan uçarak mı dönecen? kıyamazsın sen bana
-zaten kıyamadığım için buradayız, boşuna dememişler merhametten maraz doğar diye
-yaa bu gece atasözlerini anma gecesi mi? Nedir bu her durum için başka bi atasözü söylüyon… bu arada maraz ne demek
-sözlük müyüm ben? Aç sözlüğe bak
-sözlüğüm yok
-coğrafya derslerinde uyuyordun hadi, hiç mi zorlamadı edebiyatçı bir sözlük alacaksınız diye?
-yoooo vardı sözlüğüm ama ortaokuldan buyana görmedim kendisini, hem şimdi internet var oradan bakarım…
…20 dakikalık sessiz yürüyüşten sonra
- Büyük arıza…
- Maraz mı?
- Evet
- Yaaa yeni bi kavga etme sebebi bulalım
- Neden
- O zaman yol nasıl geçiyor anlamıyorum böyle sessiz sessiz bitmek bilmiyor…
-

Hiç yorum yok: