10 Şubat 2009 Salı

dil sürçmesi...

dil sürçmeleri başıma bela oluyor, bazan çok kötü manalara geliyor çoğu zaman gülme kaynağı oluyor. ama buda okumadığımızdan oluyor kitap okumak konuşma bozukluklarının hepsine iyi geliyor; kekemelik için doktora giden arkadaşıma, hızlı konuşmasının tedavisi için başka bi arkadaşıma, yavaş konuşan bi arkadaşıma,kelimeleri yutan, bazı harfleri söyleyemeyenlere, doktorların ortak bi ilacı var kitap okumak. kitap okuyun diyorlar hepsine kitap okuyun demişler. şimdi bende bir sorun daha var her gördüğüm yazının tersini okuyorum bunu yapmamak için zorluyorum ama olmuyor. annem tv de ne var diyor ben cevap veriyorum "rakaykşa"
tersden okursanız düzünü göreceksiniz.bu tabiki dil sürçmelerinede sebeb oluyor mesela aynı dizinin adını düzden okumaya zorladım kendimi " ak şakar" dedim hee "ak şakarrı dede"

şimdi doktora gideceğim bana diyecek ki; kitap oku
doktora vereceğim para ile bir sürü kitap alırım
bişeyim kalmaz:)

Hiç yorum yok: