26 Eylül 2007 Çarşamba

küçük adamdan büyük laflar...

şimdi size "büyük" bir adamla, "önemli" biriyle aramda geçen bir konuşmayı aktaracağım... BA büyük adam, ka küçük adam yani ben.BA resepsiyona gelir

BA- 419 nolu oda ile ilgili seyhan hanım size bilgi vermedi mi?
ka- hayır, seyhan hanım kim?
BA- otelinize gelen önemli insanlarla ilgili seyhan hanımı bilgilendiriyorum,seyhan hanım size bilgi veriyor ama siz kendi aranızda birbirinize aktarmıyorsunuz.(çok sinirli)
ka- bakın beyfendi bana hiç bir bilgi aktarılmadığı doğrudur,dolayısı ile neden bahsettiğinizi bile bilmiyorum,problem nedir?
BA- O zaman aç telefonu ara, sana bilgi vermeyenlerden bilgi al(daha da sert)
ka- konunun ne olduğunu bilmeden kimseyi arayamam belki benim çözebileceğim bir şeydir. belki arayacağım kişi ile konunun bi alakası yoktur.
BA- bakın ben bakanlık müfettişiyim ve 419 da kalan insanlar benim misafirim, ayrıca onlar turizm bakanının eskiden beri yol arkadaşları, dava arkadaşları.( kankaymışlar yani)ve sizin garsonunuz öğle yemeğinde içmekte olduğum fantayı göstererek "bunu içemezsiniz" dedi şimdide restauranta giremezsin diyor. burası nasıl bir otel, siz kimi misafir ettiğinizi bilmiyorsunuz, bu adamlar yarın bakanla oturup konuştuklarında bu oteldeki rezaleti anlatacaklar haberiniz varmı?
ka- garson arkadaş adına özür dilerim, kibar bi dille otel müşterilerinin misafirlerin içecekleri ücrete tabidir demesi lazımdı,ama malesef turizm de turizmi ve hatta konuşmayı bilmeyen o kadar çok kişi çalışıyor ki;malesef bu sorunlarla her yerde, en lüks otellerde bile karşılaşabilirsiniz;
BA- O zaman öğretin bu adamlara konuşmayı kardeşim.( tak elini deske vurarark ve sabrımın sınırlarını zorlayarak)
ka- onlara konuşmayı biz burda öğretemeyiz, turizm okulları niye var, bence o turizm bakanı ile kanka olan misafirinize söyleyin bu meseleyi açtığı zaman turizm bakanına şöyle desin; malesef ucuz işci diye doğudan okul görmemiş, eğitim almamış insanları çalıştırıyorlar otellerde bir yasa çıkaralım turizm diploması olmayan hiç kimse otellerde çalışmasın, tıpkı hukuk diploması olmayana avukatlık yaptırılmaması gibi yada turizm okullarını tamamen kapatın, desin
BA- bak delikanlı sesinin tonunu hiç beğenmedim kendi kaldığım otelde 8 tane kazak'ı memleketlerine gönderdim çalışm izinleri yoktu.
ka- ben tc vatandaşıyım beni en fazla otelden attırırsınız.
BA- yok ben öyle bişey demek istemedim sadece bir telefonla adamları ülkelerine gönderdim sevgililerinden önce.
BA- Peki doğudan gelenler adam değilmi onları neden dışlamamızı istiyorsun
ka- yok dışlamak yok ben öyle bişeymi dedim; benim söylemek istediğim doğuda eğitimli insanlar zaten üniversite okuyup işlerine bakıyorlar ama buraya gelenlerin çoğu çaresizlikten kaçmış, yada hayvan gütmekten bıkmış, tarla çapalamaktan sıkılmış adamlar, buraya gelip neredeyse yemek yatak karşılığı çalışıp en pis işleri yapıyorlar sonra biraz gelişip restauranta yükseliyorlar ama hala konuşmayı bilmiyorlar, ve üç kuruşa çalışan bu adamlar varken turizm mezunlarını niye çalıştırsın adam. bu kaliteyi düşürüyor all in culisive herşey dahil sistem ve bu olay turizmi kemiren iki unsur.
BA- eeee be kardeşim bu kadar adamı işsiz mi bırakacağız?
ka- niye o kadar turizm mezunu işsiz onu dert etmiyorsunuz ama.

sustu bir süre daha atıp tuttu, sonra kanka olduk. gece müdürü geldi aynı şeyleri şikayet etti ama benim ona sert konuşmamdan bahsetmedi.

5 dk sonra yine geldi;
BA- rusca biliyormusun?
ka- biraz
BA- Biz rus müşterilerle sohbet etmek istesek yardımcı olabilirmisin?
"işte siz bu kadar büyük adamsınız" diyemedim içimde kaldı, suratına ters ters baktım konuyu değiştirdi. :(

1 yorum:

arzu tülek dedi ki...

kim bu "büyük" adamlar yaaaa