9 Mart 2010 Salı

pelis...

hayatımızın bir çok safhasında garip isimli insanlarla karşılaşırız, ve onlarla dalga geçeriz halbuki o isim onların suçu değildir tamamen anne babasının doğum sevinci ile saçmalamış olmasıdır.

yaprak döner( yahu insan bi isim koyarken biraz düşünür)
şeyime gündoğdu (yok artık demeyin var böyle isim)
satılmmış dönekoğlu (başıma silah dayaslar bu ismi çocuğuma vermem)
döndü durdu (sonra düştü mü?:)))

birgün bir müşterimiz resepsiyona geldi " bana bir a4 verin şikayet dilekçesi yazacağım" dedi bak bak bak hem şikayet yazacak hem kağıdı benden istiyor:)))verdim yazdı... sonuna gelince

"sizin genel müdürünüz nerde kendim verecem bunu" dedi
"doğdu bey mi? o yok şimdi" dedim
"doğdu mu? o nasıl isim beee" dedi
" efendim doğdu bey 9 ay on günü geçmiş hala doğmamış, 9 ay 20 gün olmuş doğmamış, 9 ay 25 gün sonra doğmuş, ohhhh nihayet doğdu demişler ismi doğdu kalmış"
"vallaha mı?"
gülmesem vallaha desem inancak:))))

esasında ismimden hiç şikayet etmeyen biriyimdir ama çoğu zaman hep başkalarına sorun olmuştur ismim... albastan, albaştan, alfonso, alpaçino, alp, alf, al, alperslan, alperasan, alpastan, aslan, bunlar hep ismimin kısaltması, yanlış kulanımı ve lakaplarım...hiç birini dertetmedim. sadece "apo" kısaltmasına karşı çıktım malum sebeplerden, o kadar...

üniversitedeyken cafede oturmuş çay içiyordum bir gün,bir arkadaşım benimle tanıştırmak için bir kız getirdi. "alp bak buda samsunlu tanışın" dedi. elimi uzattım "merhaba ben alparslan" dedim elim havada kaldı. kız kusacakmış gibi sesler çıkarak kaçmaya başladı, giderkende "alparslan mı börghhhh o nebiçim isim" diye söyleniyordu:)))kız azılı solcuymuş sonradan öğrendim... sağcılarda ise durum tam tersine oluyordu, mesela gergin bi ortam kavga çıktı çıkacak, hazret "kimsin lan sen" diyor bana "alparslan" diyorum başka bişey demiyorum, "alparslan mı? bülent bu arkadaş bizden miş" bülent cevap veriyo " abi babası bizdenmişte kendisinin pek alakası yok bu taraflarla" :)))adımın hatırına bağışlıyor hazret beni:))))

bütün bunları neden anlatıyorum
kuzenim bana bişey anlattı bugün onu aktaracam size konu bi türlü oraya gelemedi:)))efendim kuzenimin bi arkadaşı çocuğuna nüfus cüzdanı çıkaracak sırada bekliyor önlerindeki adam ile görevli kadın arasında konuşma aynen şöyle:

-kızın ismi ne olacak
-pelis
-penis mi o ne?
-pelis...pelis... melisin "p"lisi

kuzen anlatırken kopuyor, "yuh adama bak pelise sürcek akıl yok adamda,penisin "l"lisi deseydin bari,bu kız büyüyünce bu ana babaya küfretse hak değilmi kuzen" diye devam ediyor durdurabilene aşkolsun:))))

ben google da taradım pelis diye bişey yok hiç bir sözlüktede ekşi tatlı hiçbirinde pelis diye bişey yok, pelister dağı var o da makedonyadaymış:)))

ne diyelim allah akıl versin:))))

Hiç yorum yok: