2 Mart 2010 Salı

neden böyle oldu...

iki arkadaş uzun yıllar sonra biraraya gelirler...biri sorar ötekine:

-yahu biz seninle aynı okulu okuduk ve sonra aynı işyerinde başladık işe ne oldu sonra sen olduğun yerde saydın yıllarca?

- evet sen de yürüdün gittin... bu tamamen karakter meselesi bence, sen ve ben aynı işyerindeydik aynı kademeden başladık işe; ben ayrıldıktan sonra senin nasıl çalıştığını bilmiyorum ama benle beraber çalışırken hatırla; bizim amirimiz pozisyonundaki adam bize her haksızlık yaptığında, gereksiz işler yaptırdığında, bizi saçma sebeplerle cezalandırdığında, kafası her neye bozulduysa gelip bize patladığında sen hep sustun içine attın, ben hep ona diklendim ezdirmedim kendimi ve sonunda ben pılımı topladım pırtımı arkamdan gönderdiler, sen şimdi aynı iş yerinde en yüksek kademeye bir adım kalmış durumda çalışmaya devam ediyorsun...hepsi bu...

-iş hayatında bazı şeyleri yutman gerekiyor ama...

-ben seni suçlamıyorum ki; ben hatalıydım ama bu benim karakterim ben böyleyim bunun dışında davranamıyorum...sen düzene ayak uydurdun diye seni suçlayamam ama sordun diye söylüyorum...çok saçma bana ters bi çalışma sistemi bu, çalışanlara amirleri köle muamelesi yapıyor. beş kişinin yapacağı işi tek başına sana yaptırıyorlar sen o beş işide layıkıyla yapmak için kendini bitiriyorsun, ben ise kendimi hiç zorlamadığım için sadece yapmam gereken işi layıkıyla yapıyorum diğer dört iş yarım kalıyor, niye olmadı diye sorduklarında benim işim değil diyorum...sonuç kapı gösteriliyor...

bi saçma sistemde şu: genel müdür, bölüm müdürünü fırçalıyor; bölüm müdürü bölüm şefini, bölüm şefi bi altındakini ve en son en alt kademeye kadar gidiyor bu iş ve bu zincir bende kırılıyor, ben bi altıma değil saçmalayan üstüme kükrüyorum ve üstünden şok yemiş olan adam birde benden zılgıtı yiyince haydi bakalıııım yine muhasebecinin önündeyim:)

-eee şimdi ne yapıyorsun
-seninde planlarını bozdum dimi?
-nasıl yani?
-sende o düzenin çarkları arasından geçtin, ve ne büyük iş yaptım diyorsun kendi kendine, çevrendekiler bunu normal karşılıyor, çünkü senin nerelerden geçtiğini görmediler filmin sonunu biliyorlar, sende bu başarını nerelrden geldiğine şahitlik etmiş birilerine göstermek istedin, ama hiç beklemediğin yerden çıktı sorular...

- çok acımasızsın.
- öyle değil,gerçekler çok acımasız...

Hiç yorum yok: