8 Mayıs 2007 Salı

erkek okuyucularımın sayısı artsın diye :)


bana diyorlar ki;
3 dili nasıl konuşuyorsun
karıştırmıyormusun?
ben o yabancı dilleri konuşamıyorum aslında
sadece , ingilizce,almanca ve rusca işimi yapabiliyorum.
gemi yürüyor, durumu idare edebiliyorum
anlamakta sorun yaşamıyorum, kısa ve öz cevaplar veriyorum
bunu yaparken beni izleyen dil bilmeyenler
benim üç dilide süper konuştuğumu sanıyorlar.
oysa bir dili öğrenmek çok zor bişey
çoğumuz türkçeyi bilmiyoruz , ben dahil :)
çok dilbilgisi hatası yapıyorum
çok kelimeyi yalnış kullanıyorum
ama çoğu türkten daha iyi türkçe konuşabiliyorum...
bir gün resepsiyonda dinelirken(bu türkçe de ayakta dururken demek)
bir rus kız geldi(fotoğraftaki cameron diaz'a benzeyen hatun)
türkçe öğreniyormuş,benim ingilizcem kadar türkçesi var
bir kitaptan öğreniyor ama bir sorunun cevabını bulamıyormuş
bana sordu: "türkçe de çoğul yaparken ne zaman "ler" ne zaman "lar" kullanılıyor
ben,böyle böyle oluyor diye anlattım
"sen üniversite mezunumusun" dedi "neden sordun" deyince ben;
"bunu bilen tek türksün" dedi
"olurmu öyle şey herkez bilir "dedim
otelde animasyondan garsonlara, plajcılardan halkla ilişklere, komiden genel müdüre kadar herkeze sormuş hatta şehirde sohbet ettiği bazı insanlara sormuş kimse bilmiyormuş...
yabancı dil öğrenelim ama türkçeyi de öğrenelim önce...

1 yorum:

Figen dedi ki...

Konuşurken kelimeleri yanlış kullanma oranımız az ama,daha çok yazarken yapıyoruz yanlışları...
Bu da fazla yazı yazmamaktan kaynaklanıyor. Tamam, yazı yazmayabiliriz ama kesinlikle yeterince okumamaktan kaynaklanıyor. Okuduklarımızın yazılışına da dikkat etmiyoruz ayrıca... Gerçi sen erkek okuyucularının sayısı artsın diye yazmışsın ama yine ben yorum yaptım:)