29 Mayıs 2007 Salı

herşey AMİGDALA'nın suçu...

"Amigdala"
beynin içinde her iki taraftabadem şeklinde
iki organımız...
korkulan bir şey olduğunda
yada panik anında, tehlike anında
düşünen beyni devre dışı bırakıp tehlikeden bir an önce kurtulmayı sağlar;
ya kaçarsın yada saldırırsın.
ama düşünmezsin; mesela bir araba üzerinize geliyor
beynin gereksizce arabanın markasını dururmu durmazmı
diye düşünmesini engelleyip zaman kaybını önler
kendini yolun kenarına atmasını sağlar;
yada bir hırsız eve sadece hırsızlık için girer
ama ev sahibi uyanınca mutfaktan bıçak alır ve öldürür
sorgusunda "ben bunu nasıl yaptım inanamıyorum der"
beyin devre dışıdır o an...
amigdala öss sınavındada sorun çıkaracaktır dikkat!
sınavlarda yapamam korkusu başladığında
amigdala beyni yine devre dışı bırakır
ve insan bildiklerinide unutur, fikir yürütemez, attığı bile tutmaz:)
o yüzden sakin olmak lazım
ben bu sınavı rahat veririm diye telkinde bulunmak lazım kendinize.
duygusal tepkilerde amigdalanın devreye girmesi ile ortaya çıkar
amigdalası devre dışı kalan insan duygusal körlük yaşar,
yakınlarına uzaklaşır,acılara duyarsızlaşır
hisleri kaybolur, anne bile olsa...
göz yaşıda yine amigdalaya bağlı bir bölümde başlar...
beynin hatırlama merkezi hipokampus;kuru gerçekleri hatırlar
amigdala; bağlantı kurarak hatırlama yoluna gider.
bir insanı gördüğünüzde tanıyıp tanımadığınızı hipokampus hatırlar
onu sevip sevmediğinizi amigdala hatırlar...
...
şimdi ben bunları nerden biliyorum
eeee bazılarımız kitap okuyor...:)
bunları bir kitaptan okudum ama kitaba bakarak yazmadım
işte bu hipokampus sayesinde
okuduklarımı sizinle paylaşmamın suçlusuda amigdala...:)
ben masumum...:)

5 yorum:

sebastian dedi ki...

no coment :)

deniz dedi ki...

alp ne okuyorsun bu aralar tıp fakültesi ders kitablarımı :)

burcu ç.kaya dedi ki...

sınav öncesi bu bilgi iyi oldu be alp sağol...

tacettin dedi ki...

babaaaaa; bu meseleler bizi aşar***#£$½*/**-

Figen dedi ki...

Bu amigdala mevzusunu bende bankanın eğitiminde öğrenmiştim. Kendisiyle tanışıklığımız oradan:)))