28 Mayıs 2007 Pazartesi

yurdum insanı manzaraları...


zuhurat baba türbesinin önünde
dilek adayan herkese soruyorlar
"ne diledin" diye
kim ne dilediyse anlatıyor;
ama bir genç kızımız var ki
bana göre neden bu halde olduğumuzu özetliyor;
"öss'yi kazanmayı diledim" diyor
yahu bunun için insanlar senelerce ders çalışıyorlar
birşeylerden feragat ediyorlar,
dilek adamakla olacak işmi bu?
yani bu anlayışta insanlar üniversite okuyacak
ve bizde muhasır medeniyetler seviyesine ulaşacağız öylemi...
dün seğrettiğim bir filmde bir söz vardı;
"hareket eden herşey etki yaratır"
artık bişeyleri başarmak için çaba sarfetmeyi,
hareket etmeyi,
başkalarından bişey beklemeden kendi imkanlarımızla yapmayı
öğrenmemiz gerekiyor...
ki böyle bir duayı allaha direkt söyleyebileceğimiz
bir din mensubuyken araya adam sokmaya alışmış
yurdum insanından da başka bir şey beklenemezdi zaten...
bir iş için araya adam sokmakla bu zihniyet kardeş.
adak dilenen muhterem kişi, evliya, ermiş
ne olursa olsun bir insan evladı sonuçta,
ve hareketsiz kendi hesabını verirken
size bir faydası olmayacaktır;
hatta siz onun için dua edip ona fayda sağlayabilirsiniz...
...
unutmayın hareket eden herşey etki yaratır...

4 yorum:

gözde dedi ki...

bende geldim

burcu ç.kaya dedi ki...

ve bunu dileyen öğrenci sayısı on binlerce; bütün türbeler de kuyruk var öss sınavı öncesinde...

anna dedi ki...

ben anlamadi kim ne yapıyor :) alp ne zaman rusca yazıyor sen...

Figen dedi ki...

Boşver Alp be, umut fakirin ekmeği:)))