23 Mayıs 2007 Çarşamba

hayatı yaşamaya dair küçük şeyler

doğumla ölüm arasında koşulan
bir yarıştı hayAT...
ve biz onu yönlendirmeyi son düzlükte öğreniyoruz ancak.
...
on gündür bazı resmi işler için,
kaybettiğim sigorta numaramı arıyordum;
sağlık karnesinde yazıyor olmalıydı ama o da kayıp,
son bir yer kaldı orayada bakacağım
ama üç gün beklemem gerekti.
sonunda orada da bulamadım... eeee ne olcak şimdi
evet evet internetten bakarım yada ssk dan öğrenirim
peki ben neden 10 gündür bunları düşünmedim
1o gün boyunca sağlık karnemi aradım
çünkü o A planıydı ve ben B PLANI yapma gereği duymadım
ne zaman A planı yattı o zaman aklım başıma geldi.
satrançta da böyle kaybediyorum
hucum yapmak için veya savunmak için tek bir planım oluyor
beklenmedik gelişmeler olunca benim bir b planımda olmadığı için
yenilgi kaçınılmaz oluyor...
hayatı yaşarken hep bir b planınız olsun.
...
hayatı yaşamaya dair bir başka örnekte şöyle
elimizde bir kavanoz,
bir kaç taş parçası, kum ve su var;
taş parçaları önemli işler, kum gerekli işler
su önemsiz işler olsun
kavanozun içine önce suyu koyarsak
başka bir şey koyamayız
oysa önce taş parçalarını atar
sonra boşluklara kum döker
ve ne kadar alırsa o kadar su doldurursak
başarı kendiliğinden gelir
elimizde taş parçaları ile yarını beklemeyiz,
işte bunlar hayatı yaşamaya dair
küçük şeyler...

2 yorum:

gülsüm dedi ki...

HAYATI YAŞADIKÇA ÖĞREN DEMİŞLER.

Figen dedi ki...

Sanırım,hayatta çoğu şey aradığın zaman bulunamıyor. Hiç beklemediğin bir anda, belkide umudunu kaybetmişken çıkıveriyor karşına...:)

Planlarımızı hep kendimize göre yapıyoruz. Ama dışımızda gelişen o kadar çok olay ya da nesne varki aslında, o yüzden de genelde evdeki hesaplar çarşıya pek uymuyor:) Hayatın cilveleri işte...:) Hayat, bize birşey vermek için nazlandıkça biz kovalıycağız sanırım:) Elde etmek istiyorsak tabi:))))