18 Temmuz 2007 Çarşamba

ıch spreche çatır çatır deutsch...

antalya sokaklarında dolaşırken bir tabela gördüm;
FARE
7,50 YTL
çok güzel yaaaa dilimize sahip çıkan bir arkadaş görmek çok güzel,girdim içeri tebrik ettim kendisini, mause değil fare 7,50 dolar değil yeni türk lirası budur işte... yabancı dil öğrenmeye karşı değilim zira kendi çapımda üç dil biliyorum ingilizce almanca rusca; tabiki yabancı dil öğreneceğiz ama tabelalarımızı yabancı dilde yazmayacağız, ilanlarımızı yabancı dilde yazmayacagız, anadilimizin içine yabancı kelime sokmayacağız karşılığı varken... kemerde hiç bir esnaf türkçe yazmıyor tabelaları, eczanelerde apoteke yada pharmacy yazıyor, kuyumcu juvellier,alışveriş merkezi shopping center, sorduğun zaman "türistik bir yer ve turistler anlasın diye yazıyoruz" diyorlar, oysa hiç dil bilmeyen türkler eczanenin üzerinde apoteke yazsada oranın eczane olduğunu biliyor avrupalılar yada ruslar salakmı anlamayacaklar...

birde yabancı dilde eğitime karşıyım aynı bölümde farklı üniversitelerde okuyan arkadaşlarım vardı ingilizce eğitim alanların ingilizceleri iyiydi ama işletme derslerini türkçe eğitim alan arkladaştan öğreniyorlardı, yabancı dille eğitim alan öğrenciler hiç bir zaman anadille eğitim alan öğrencilerden daha bilgili olamıyorlar

"ekstrem teyakkuzlar içindeyim" ajda pekkanın bi lafı farsca fransızca ve türkçe üç kelime ile bişeyler anlatmaya çalışıyor...

bir türk bayan geldi birgün birşey sordu teşekkür etti ben cevap verdim;
-mersi(merci diye yazılıyor)
-döğuyen(nasıl yazıldığını bilmiyorum)
-anlamadım
-fransızca teşekkür ettiniz bende fransızca önemli değil dedim
-haaa ben fransızca bilmiyorum
-ne tesadüf bende...

ıch love ochen sizi...:)

2 yorum:

Figen dedi ki...

Yazının okunması keyifli...Bir de kadının tavrı zekice...:)Hoşuma gitti.

efendinizm dedi ki...

figenciğim bir yalnışın var, merci diye teşşekkür eden kadın ve onu bozan benim... yani fransızca bilmediğini söylüyor ama fransızca teşeşkkür ediyor ona vur gu yapan benim. yani zekice tavır benden, saygılarımla...