29 Temmuz 2007 Pazar

eski yazılarımdan...tavla-1

az önce 210'da kalan müşteri geldi tavla oynayalım dedi oyuna
başladık...adam ilk oyunu marsla aldı...başladı konuşmaya dalga geçiyor felan
bir mars daha üstüne bi düz, 5-0 aldı... ben bişey anlamadım bir oyun daha
oynayalım dedi...ikinci partinin ilk oyununuda aldı carcar konuşuyor
hala engini hatırladım oda böyle sırf çene şu tavlayı adam gibi oynayın da .. yok..
neyse başladım toparladım kendimi bir mars bi mars bi mars daha 6-1 aldım. son oyun yapacaz dedi kazanan 2-1 kazanmış olacak

üçüncü partinin ilk oyununda mars yaptı beni...yine başladı konuşmaya "sana arada oyun vermesem bi daha oynamazsın" "daha çok öğreneceğin şeyler var" biz bu oyunu yalamış yutmuş adamız" konuşuyor ama ben bir mars yaptım üstüne bi daha bi daha (6-2) ... tebrik etti...elimi sıktı odasına çıktı...

elimi sıkınca engin geldi aklıma yine aydıncıkta ilk günlerimiz
can sıkıntısı...tuanada tavla oynuyoruz...ben 4-0 öndeyim
engin "yeter kuzen ben artık oynamaya başlıyorum" dedi harbidende
başladı 4-1 oldu 4-2,4-3 enson 4-4 berabere oldu engin bu sefer o
joker gülüşüyle "kuzen ben adama arefeyi gösteririm bayramı
göstermem" dedi mars ettim 6-4 kazandım o da elini uzattı tebrik
etti öptü ( hayırdır bayram değil seyran değil eniştem beni niye
öptü)

bir günde samsunda kardeşim ahmet ile oynuyorum yine 4-0 öndeyken ben,
4-4 oldu ahmet dedi ki artık "yenilsemde gam yemem"
nefes aldırmadan sıkıştırıp mars edince ben...gam yedi(evet evet
koca bir porsiyon gamı tek başına yedi...(yani öyle bir surat ifadesi
vardı)

sıradaki kurbanım metin bizim metin beni 1996 dan 2004 e kadar tam
sekiz sene yenemedi tavlada... 2004 de ilk kez yendiğinde de
"yaw sende hep yeniliyon tat vermiyon dedi yaaa"
oysa ne hayallerim vardı metinle 60 yaşımızdayız torunlarımız
etrafımızda ben anlatıyorum çocuklar bakın metin amcanız , 40
senedir beni tavlada yenemiyor diyecektim bu hayalim de suya düştü..

tekrar samsuna dönüyoruz
köyümüzde bizim bi seyfettin dayımız var
nedense ona o köyde sefittin dayı diyolar :)
o da bol konuşup icraat sıfır olanlardan
diyorki; tavlada türkiye ikincisi olmuş tek yenilgiside o finalmiş.
ben bunu 5-3 yendim "bizim burda 7 de biter" dedi
7-6 yaptım devam et devam et dedi 21- 17 olduğunda zar sesi pulsesi
birbirine karışmıştı az daha kusacaktım...
"yeter seyfittin dayı" dedim "üç gün oynasak yenemeycen sen beni"

sıradaki kurban benim
aydıncıka döndük suata tavla oynamayı öğretiyorum o zar atıyo ben
onun yerine oynuyorum ben zar atıyorum kendi pullarımı oynuyorum
derken ben kendi kendimi yendim...:)
bütün ders boyunca suatla mustafa kayabaşı benle dalga geçtiler
" la alp sen şimdi sahiden kendi kendine mi yenildin yaa"

nisan 2007 antalya.

1 yorum:

tacettin dedi ki...

babaaa benle oynadığın tavlalardan bahsetmemişsin, genelde acı hatıratlarını hatırlamıyon mu yoksa :)