19 Haziran 2007 Salı

aslında bizde isterik...


annem kitaplığımı karıştırırken bulmuş judith rossner'ın "isterik" isimli kitabını. kapağında kendi uzuvlarıyla(yani elleri ve bacaklarıyla) mahrem yerlerini kapatmış çıplak bir kadın uzanmış yatıyor. annem kitabın kapağını gösterip bana;
-oğlum bu ne böyle?
-anne ben 29 yaşımdayım, göreceğimi görmüşüm, bileceğimi bilmişim, bana kişiliği oturmamış şekillenmemiş liseli çocuk muamelesi yapma artık
-sen kaç senedir 29 yaşındasın (konu değiştirecekya)
-3 senedir; ayrıca kitabın ismine ve resmine bakıp aldanma içi güzel ( bir önceki yazıya atıfta bulundum :) kapağı gibi değil, sanırım liseli çocuklar ismine ve resmine heveslenip alsınlar içeriğinde erotik bişeyler isterik bir kadın ararken kitabı bitirsinler diye böyle bişeyler yapmışlar, yada ben iyi niyetliyim adamların tek derdi daha fazla satabilmek olabilir; şu meşhur çok para kazanma hırsı yani...

kitabı istanbul beyazıttaki sahaflar çarşısından almıştım. istanbulu bilmeyenler bile filmlerde görmüştür o çarşıyı; hemen aklıma gelen filmler; kurtlar vadisi'nde aslan beyin patlayan kitabevi o çarşıda idi, köyden indik şehire filminin birincisi kemal sunal, zeki alasya, metin akpınar ve halit akçatepe sahaflar çarşısında buluyorlar münir özkulu... sahaflar çarşısına kapalı çarşı girişinden girince 10-15 metre sonra bir kitapcının önüne yer tezgahı kuruluyor her pazar, eski kitaplar 60 lardan 70 lerden 80 lerden isadan önce 200 yılından kalma kitapları bulabilirsiniz orda; hemde sakız fiyatına. ben her pazar giderdim istanbulda yaşarken, yeşil sırt çantamı boş götürürdüm ve tıka basa doldurup dönerdim:) ne güzeldi bir çuval kitap üç kuruşa; işte o rastgele aldığım kitaplardan biriydi bu "isterik"

6 yorum:

deniz dedi ki...

sahi alp hala 29 yaşındamısın :)

Figen dedi ki...

Bir istanbullu olarak, oraya hala gitmemiş olduğumu farkettim:(

efendinizm dedi ki...

heee 29 um hala deniz, çok mu komik :)

efendinizm dedi ki...

figen yazıklar olsun sana yaaa sahaflar çarşısına hiç gitmedin mi sen daha...:(

efendinizm dedi ki...

miçooo bak sana dedim di; istanbulda öyle yerler biliyorum ki doğduğundan bu yana istanbulda yaşayanlar bilmez. pek inanmamıştın... daha ne yerler biliyorum, ne tatlar var dilimde, anlat anlat bitmez... istanbulu sevmek lazım önce tanımak için... ben sevmeyi geçmişim aşkın sınırlarından öteye geçmişim...

gülsüm dedi ki...

abi kitabı dün salonda sandalyenin üzerinde gördüm annem okuyor galiba bitirince bende alıp okuyacağım