14 Haziran 2007 Perşembe

ölüm var arkadaşlar...

dost hatırlanmaz;
hatırlatır, kendini hatırlatır,
gelir iyiyi, kötüyü, eğriyi, doğruyu
söyler gider...

hz. ömer halife olduğunda
parayla bir adam tutar. ona derki görevin;
her gün gelip bana ölümü hatırlatmak.
adam hergün gelir "ölüm var ömer" der
bir altınını alır gidermiş,
bir gün yine gelmiş "ölüm var ömer " demiş
hz. ömer bir altınını verdikten sonra adama;
"bundan sonra gelme" demiş. sakalına düşen ilk akı görmüş o gün ve bundan sonra bana ölümü o hatırlatır sana gerek kalmadı demiş...

ölüm var arkadaşlar
bu hiç ölmeyecekmişiz gibi vurdumduymaz yaşam niye?
ölüm var arkadaşlar
bu para hırsı, bu paraya kölelik, nereye kadar?
ölüm var arkadaşlar
ve kefenin cebi yok,
ölüm var arkadaşlar; 2001 yılında dna nın şifresi çözüldüğünde insan ömrünün 1000 yıla kadar uzayacağını yazdı uyuyan halkıma ninni söyleyen tüm gazeteler. oysa bir tek gazetede bir tek adam vardı uyanın diye bağıran; bir karikatürist, karikatür şöyleydi bir otomobilin içinde iki insan biri gazeteden dna nın şifresi çözüldü haberini okuyor "gördünmü bak insan ömrü 1000 yıl olacakmış diyorlar" derken virajı dönmek üzereler ve bir kamyonla burun buruna çarpışmak üzereler...
ölüm var arkadaşlar
insan ömrünün 1000 yıla çıkmasına güvenmeyin
dünyanın ömrü yok o kadar...

1 yorum:

gülsüm dedi ki...

ölüm çok uzakta değilmiş bunu dün daha iyi anladım.Halbuki benim bir çok planlarım vardı.Yeniden anne olmak kızlarımın yüksek okuldan mezun olduğunu görmek güzel ülkemi adım adım gezmek angora tavşanı yetiştirmek eşimle memleketime gidip gün batımını izlemek hatta torunlarıma hırkalar örmek bunların hepsinden vazgeçmem gerekebilecek yada çok azını yapabileceğim.Düşünsenize bir yapmayı çok istediğim bir çok şeyi yapamama ihtimalinin olması nekadar kötü...