1 Haziran 2007 Cuma

er yavru bufaloyu kurtarmak...


bir belgeselden küçük bir bölüm izledim;inanamadım gördüklerime;
iki yetişkin bufalo ve bir yavru bufalo geziniyor,(yahu ben neden
bufalo diyorum,amerikalılar gibi bizon işte,BİZ ONlara manda desek
daha doğru olur:) ve bir grup büyük kedi sürüsü bunları farkediyor
belgeseli anlatan görüntünün net olmamasından faydalanarak onların
kaplan sürüsü olduğunu iddaa ediyor ama benim bildiğim kaplanlar
sürü halinde yaşamaz,aslan olmalılar ama biz yinede kaplan diyelim...
kaplanlar saldırıya geçiyorlar yetişkinler kaçarken
kaplanlardan biri yavru mandanın üzerine atlıyor havada bir takla
attıktan sonra suya düşüyorlar diğer kaplanlarda geliyor yavruyu
sudan çıkarmaya çalışıyorlar, amon Ra aşkına o nedir bu bir nil
timsahımı bildin timsah :) timsah da ganimete ortak oluyor yavruyu
timsah suya çekmeye çalışırken,kaplanlarda karaya almaya çalışıyor.
timsah bir yandanda "bırakın ulen kızı" diyor,kaplanlardan biri
"çekil timsah kız bizim sana yar etmeyiz" diye cevaplıyor.
timsahın gücü daha fazla dayanmıyor kaplanlar yavruyu karaya çıkarıyor.
ulu manitu adına bu gelenlerde kim
kaçan mandalar mahalleden adam toplamış geliyorlar kaplanların etrafını sarıyorlar,kaplanların arkasıtimsahlı su birikintisi, mandalar tek tek sorti yapıyorlar kaplanların üzerine doğru, bir tanesi kaplanlardan birini
kovalayarak kaçırıyor,sonra bir başkası boynuzunu kaplana
geçiriyor ve öyle bir fırlatıyorki kaplan havada metrelerce
uçup suya düşüyor bunun üzerine kaplanlar tırsıyor,
timsah olanı biteni keyfle izliyor " uleeeeen sizmisiniz bana
bir butu çok gören aklınızı alırlar böyle işte keh keh keh ehü"
mandaların saldırıları sonuç veriyor tek tek kaçıyor kaplanlar
sonunda iki kaplan kalıyor bir tanesi " abi vallaha bişey
yapmayacaktık sadece hayata hazırlıyoruz yavruyu canııım yaa
çok şeker" tarzında bi hareketle yavruyu annesine veriyor
mandalardan biri " yürüyünlan kılkuyruklar dümsüğü vurdummu
burnunun üstüne yuvalarım vallaha köstük" diyerek kovalıyor
kaplanları,kaplanlar kaçarken biri diğerine soruyor
" abi bu köstük ne demek" diğeri cevap veriyor
" koş len koş zaten kötü dağıttık alemde bi ismimiz vardı
karizmayı çizdirdik koş"
"tamamda abi çok merak ettim bu köstük ne demek"
" lokal bi küfür işte koş koş"

3 yorum:

deniz dedi ki...

çok güldüm yaaa, alp galatasaraylı olduğun içinmi aslan sürüsüne kaplan demeyi tercih ettin?

burcu ç.kaya dedi ki...

alp spilberg dermişiiim.

gülsüm dedi ki...

Çok güzel yorumlamışsın abi.Böyle espirili yorumların devamı gelsin olmazmı?