23 Haziran 2007 Cumartesi

tutuşan tenime zülüflerini sür...


beni bilenler bilir her tür müziği dinlerim ama sezen aksu başkadır. paramparça olan hayatımı kurtarmak için gelen ambulansın melodik siren sesidir o, insanın yüreğini kulağından girip fetheden akıncı birliğinin ulubatlısıdır o, iki yürek arasında köprü kuran yüksek mühendistir o, ne zaman bir aşka doğru yol alsam yanımda arkadaşımdır o, gönül kırıklıklarımı, hüzünlerimi,efkarlarımı ,dertlerimi alıp götüren bir rüzgardır o.
...
tüm sezen aksu şarkılarında başka bir dünyaya giden yol vardır,70'lerde 16 yaşında asılan bir gencin gazetedeki fotoğrafındaki son bakışına takılıp yazmıştır "son bakış" şarkısını yada şimdilerde olduğu gibi şehitler için gencecik canlar için yazdığı da olmuştur, yada yunus emre'nin bir şiirini alıp ilahi söylediğide olur, zıpır şarkılar şakıdığıda. kah karadenizde yaşlı bir kadınla düet yapar kına ağıtı yakar, kah ünzile ile doğunun bam teline basar...

ve ben bazen hiç tarzım olmayan bir şarkıcının yeni şarkısını duyduğumda beni çeken bi taraflarını bulurum ve o şarkı dilime takılır sonra öğrenirim ki o şarkıyı sezen yazmış :) buna "çakkıdı" da dahil... son dönemde yeni çıkan albümlerin çoğunda sezenin şarkıları var

burak kut'un "komple"si
emel müftüoğlu'nun "eğlenilecek kızlar var" şarkısı
hande yener'in "kibir"i, çok sevdim o şarkıyı, sezen yazmış sonradan öğrendim, aynı albümde "yalan olmasın" da sezenin
sibel can'ın yeni albümünde iki şarkısı var "aykırı çiçek" "benim yerimede sev"
özcan denizin albümünde "hediye" sezenin
tarkanın sezen destekli albümüde temmuzda çıkacak.
bir hafta sonra çıkacak bengünün albümünde de şarkısı var,
yavuz bingölün albümünde de...

sezen aksuya ait şarkıyı nerde görsem tanırım demeyeceğim ama galiba aşk gibi bir büyü var onunla aramızda, onun şarkılarını hissediyorum...

5 yorum:

efendinizm dedi ki...

Sigaramı sardım karşı sahile, yaktım ucundan acıları. Ağları attım anılar doldu...Yareme tuz diye yakamoz bastım, tek şahidim aydı. Bir elimde defne bir elimde sevdan kalbim Ege'de kaldı..."

yorum: figen karaaslan

deniz dedi ki...

Aç kalbini ben geldim
Sıkı sıkı tut bırakma
Zar zor yıktım duvarlarımı
Kıymetini bil uzatma

Bak yaldızlarımı döktüm
Açtım kapılarımı gir içeri
Gör parklarımı bahçelerimi
Anla ben büyük harflerden ürktüm

Ben anlamam toptan tüfekten
Ben anlamam taştan yürekten
Anlamam akıntıya kürekten
Bunları boşver ne haber aşktan

Gözlerinin arkasını
Sözlerinin alt yazısını
Kalp diline çevirdim çoktan
Okudum özgürce acısını

burcu ç.kaya dedi ki...

Be hey kardeş hakkı bulam mı dersin
Hakka yarar amel işlemeyince
Bu sırrın ötesin duyam mı dersin
Mürşid-i kâmille başlamayınca
Gel hey kardeş birliğe özen
Birliktir her nefsin kal'asın bozan
Hiç kendi kendine kaynar mı kazan
Çevre yanın ateş eylemeyince

tacettin dedi ki...

ben pek anlamam sezenden ama internet sağolsun son bakışın sözlerini merak ettim buldum

Bir söz bitişi gibi son buldu sevişler
Bir yaz güneşi gibi eritir bu terkedişler
Bir an duruşu gibi ömrün bitişi gibi
Veda ederken aşk ateşi gibi söner iç çekişler.

Aman aman yandım amman
Acı yüzler kurşun gibi izler
Son bakıştaki o gözler kaldı aklımızda

alp dedi ki...

Belki şehre bir film gelir
Bir güzel orman olur yazılarda
İklim değişir Akdeniz olur
Gülümse

Tut ki karnım acıktı
Anneme küstüm
Tüm şehir bana küstü
Bir kedim bile yok anlıyor musun
Hadi gülümse

Sazlarım vardı, ırmaklarım vardı
Çakıltaşlarım vardı benim
Ama sen başkasın anlıyor musun başkasın

Belki şehre bir film gelir
Bir güzel orman olur yazılarda
İklim değişir Akdeniz olur
Gülümse