7 Haziran 2007 Perşembe

bana bir masal anlat baba...

şevket altuğ'un
süper baba dizisinin şarkısıydı,
yavuz turgul bestesi, oya küçümen ve bora
birlikte söylemişlerdi...

Bana bir masal anlat baba
İçinde bütün oyunlarım
Kurtla kuzu olsun şekerle bal

bir masaldır hayat
kutrla kuzu birlikte yaşar, çoban ve ot vardır
bir nehir,bir de kayık iki nesnelik...
tüm meselede burda başlar;suyun karşısına geçilecektir
iki nesnelik kayıkla,gelde pirincin taşını ayıkla.
çoban, otu kuzuyla,kuzuyu kurtla yalnız bırakamaz
karşıya geçmek için bi formül bulmalıdır.
sonunda bulur,kuzuyu alıp karşıya götürür
geri döner kurdu alır onuda geçirir karşıya,
dönerken kuzuyu yanına alır, onu bırakır otu götürür
döner kuzuyu alır getirir...
bir masaldır hayat;
kurtlar vardır kuzular vardır,otlar vardır içinde,
çobanlar vardır bir nehir,birde kayık iki nesnelik.
ve sorun karşıya geçmektir kazım
karşıya geçince sorun bitmeyecektir,
çobansız yaşamayı öğrenmekte lazım...

Baba bir masal anlat bana
İçinde denizle balıklar
Yağmurla kar olsun güneşle ay

bir akvaryumda iki beyaz pirana ve bir gri pirana
varmış,daha üçüde yavruymuş, beyaz piranalar ikisi bir
olup gri piranaya yem yedirmezlermiş hatta temizleme
motorunun arkasından çıkmasına izin vermezlermiş.
güneşli günlerde güneş ışınları bile gelmezmiş olduğu yere.
gri pirana ömrünün büyük bölümünü temizlik motorunun
arkasında geçirmiş, motorun arkasına kaçan yemlerle hayata
tutunmuş...yağmurlu günlerde bir çocuk gelir akşama kadar
gri piranayı seğredermiş,gri pirana ömrünün büyük kısmını
motorun arkasında geçirmiş taki o boşluğa sığamayana kadar.
o gece ay ışığı ile aydınlanırken akvaryum gri pirana
tir tir titriyormuş ama nedense beyaz piranalar üzerine
gelmemişler tüm gece. bir ara akvaryumun camına yansıyan
görüntüsünü görünce korkmuş sonra anlamış kendisi olduğunu
ve bayaz piranalardan daha fazla büyüyen bir cins olduğunu
artık zulüm sırası gri piranaya gelmiştir
gökten üç elma düşmüş,anlatana, dinleyene, elma kurduna
beyaz piranalara düşmüş artık saklanmak ta...

gün olur devran döner, su yatağını bulur...

Anlatırken tut elimi
Uykuya dalıp gitsem bile
Bırakıp gitme sakın beni

Bana bir masal anlat baba
İçinde tüm sevdiklerim
İçinde İstanbul olsun...

bana bir masal anlat baba
inat hiç anlatmadığın yıllara...

3 yorum:

Figen dedi ki...

Acaba, kaç baba yavrusuna masal anlattı?

Benim babam bana hiç masal anlatmadı:( Kitap aldı sadece, okumayı bilmediğim zamanlar birileri okusun diye, okumayı öğrenince de kendi masallrımı kendim okuyayım diye:)...

deniz dedi ki...

hiç aklıma gelmemişti benim babamda bana hiç masal anlatmadı :(

gülsüm dedi ki...

ben sizlerden şanslıymışım.benim babam bana ve kardeşlerime biz küçükken hikaye kitaplarını okurdu.kardeşlerim ve ben oturur babamı dinlerdik.kitap bitincede bize hikayeden ne anladığımızı sorardı.keşke hep çocuk kalsaydım şimdi babamla oturup konuşamıyorum.ikimizde aynı anda aynı odada farklı dünyaları yaşıyoruz.