16 Ekim 2007 Salı

romantik mahkum...ve para...

sağmalcılardaki hücremin duvarına yaptırdım senin bir resmini,mahkumlar arasındaki bir ressama. diğer mahkumlar para karşılığı seğretmek istediler senin güzelliğini ama ben kimselere seğrettirmedim seni... kimselere yar etmeyeceğim gibi...

para dediğimiz şey neden bu kadar önemli, yani tamam takas yapmaktan daha kolay ve kullanışlı, işte hepsi bu, daha fazla değer vermeyin şu kağıt parçasına...

adam gelmiş diyorki; ben pazarlamacıyım, bana otelde kalmam için günlük 25 lira para verildi, şimdi sen bana 25 liralık fatura kes,bende arabamda uyuyayım, faturanın kdv'sinide ödeyeyim.

ben ne dedim; 25 liranın kdv'sini ödersen, 25 bölü 1,18 eşittir 21 lira 18 kuruş yapıyor. sen 3 lira 82 kuruş ödeyeceksin, ben sabah bu faturayı bi şekilde izah edecem, sen patronuna kazık atacaksın, sabah kalktığında duş alamayacak üzerini değiştiremeyeceksin, yine gelip benden tuvalete gitmek için izin isteyeceksin, leş gibi ter kokarak müşterilerini dolaşacaksın ve bütün bunları 21 lira 18 kuruş için yapacaksın, değermi be abicim.

o ne dedi; sen evlimisin
ben ne dedim; hayır
o ne dedi; evlen çocuğun olsun sende yaparsın

ben ne dedim; asıl çocuklarım olsa yapmam, onlara kötü örnek olmamak adına. belkide çocuklarım için bunları yapmamak adına evlenmiyorum...inadına...

o ne dedi; buralarda bildiğin başka bi otel varmı?

napolyon ne demiş; para para para ( ben hayatımda bu kadar saçma bir cümle daha duymadım, fransız değil mi zaten ne beklersin?

kim demiş bilmiyorum ama; kimsenin umurunda olmayan bi laf var. bir gün iş başvurusunda bulunmak için bir acentanın sekreter masasının üzerinde başvuru formu dolduruyorum, ve en son satırda şu soru var; "talep ettiğiniz ücret"

ben oraya o meşhur lafı yazdım; paranın ne önemi var mühim olan insanlık...
başvuruma cevap bile vermediler.

3 yorum:

burcu ç.kaya dedi ki...

yaaa kaptan yaaa doğru söylüyorsun da.....hımmmm nasıl söylesem; parasızda hiç bir şey olmuyor :(

arzu tülek dedi ki...

evet kaptan, nedir senin bu parayla alıp veremediğin :)

efendinizm dedi ki...

işte bu yüzden kaybediyorsunuz miçoluk sınavını, bende biliyorum bu dünya düzeninde parasız hiç bir şey olmadığını, hatta aşk bile olmuyor. ancak benim anlatmak istediğim de şu ki; parayı sadece zaruri ihtiyaçlarımız için kullanalım yada illede çok kazanmak için illegal veya ahlakdışı yollara sapmayalım, en azından aşkı parayla aynı kefeye koymayalım...