5 Ekim 2007 Cuma

tarih bilgisi...

tarih bilmek önemli birşeydir,
geçmişini bilmezsen, gelecekte kendi kimliğinle varolman imkansızlaşır.
toplumları bir arada tutan bir kaç şeyden biridir tarih, bir toplumu asimile etmek veya ortadan kaldırmak için önce dilini ve tarihini unutturuyorlar. misal; kıbrısta yeni nesil türkler bizi sevmiyorlar, avrupa birliği sevdasına topraklarını rumlara vermeye hazırlar, neden ? tarih kitaplarından rumların 1965 ile 1974 arası yaptıkları vahşeti anlatan sayfalar şimdiki başbakan m.ali talat milli eğitim bakanıyken çıkartıldı ve yeni nesil, rumların ne yaptığını bilmeden büyüdü.

bu yüzden tarihi bilmek önemlidir, düşmanı bilmeni sağlar ve bildiğin düşmana güvenip sırtını dönmezsin, elini vermezsin
çünkü onlar kafalarından ve kitaplarından türk düşmanlığını hiç çıkarmıyorlar. bu dostluk , dünya kardeşliği hikayeleride yalan...

o kadar tarih bilmiyoruz ki benim eylül ayındaki lodos fırtınası destanı adlı yazı için bir fenerli arkadaş "o zaman fener mi vardı g.saray mı vardı abi" dedi sordum fenerin kuruluş tarihini bilmiyor bide fanatikmiş :) fenerbahçe ile ilgili birkaç bilgii verdim yok hiç birini bilmiyor. tarihten kaldı direkt olarak

tarihten nefret eden bir gençliğimiz var, sebebide şu; tarihi rakamsal düzlemde öğretiyoruz sınav soruları bile: bilmem ne savaşı kaç yılında oldu ? şeklinde yahu o tarihi ezbere bilmek önemli değil, sebebini sor, sonucunu sor savaşta neler yaşanmış onu anlat onu sor. ama suç yine sistemde ben matematik bilmiyorum diye tarih öğretmeni olamadım ama tarihten nefret eden bir çok arkadaşım var tarih öğretmenliği okuyorlar, tarihten nefret eden öğretmenin anlatacağı tarih de hiç bir öğrencinin ilgisini çekmeyecektir...

Hiç yorum yok: