30 Ocak 2010 Cumartesi

alt yazı...başka dilde aşk



bu filmi daha izlemedim fragmanında gördüğüm bu sahne bana bir anı hatırlattı...sağır dilsiz bir genç(mert fırat) ile güzel bir kızın(saadet ışıl aksoy) aşk hikayesi bu sahnede el işaretleri ile kavga ediyorlar...

yıllar önce bir arkadaşımla sevgilisinin kavgası aklıma geldi. bizim oğlan rusca bilmiyor, kız türkçe bilmiyor, ikiside az ingilizce konuşabiliyor ancak dertlerini tam anlatmak istediklerinde yazarak anlatabiliyor ve anlayabiliyorlar. oğlan kağıda ingilizce bişeyler yazıyor kızın önüne çarparak bırakıyor kağıdı kalemi, sonra deskteki müşterilerine bakıyor, kız okuyor sinirli bi şekilde cevap yazıyor, sonra oğlanın kafasına atar gibi deske fırlatıyor,oğlan okuyor cevap yazıyor ve suratına çarpıyor kağıdı ve ben onları seyrediyorum çok tatlılar ve birazda komikler...

dilsiz olmak sadece fiziki bir engel değil,
sağır dilsiz aşklar yaşanıyor antalyada, benim bizzat şahit olduğum...nasıl yaşanıyorsa artık...

filmin fragmanından bi alt yazı ise şöyle diyor
"hiç konuşmadan anlaşabilecek miyiz acaba?"

ve hoş şarkısının içinden geçen ve düşündüren soru;
"hayat o kadar zor mu?"
ben bu soruyu şu an ki ruh halime yorumlayıp değiştiriyorum;
"aşk bu kadar zor mu?"

Hiç yorum yok: