5 Ocak 2010 Salı

uyanma zamanı...

maun suresinin türkçe mealini okudum ve düşünmeye başladım, uykularım kaçtı...

eraeytellezi yukezzibu bid-din (dini yalanlayanı gördünmü)

fezalikellezi yedu'ul yetim (işte o yetimi itip kalkar)

yani yaşadığımız dini yalan yaşadığımızın kanıtı, yetim hakkı diye adlandırılmış kul hakkı yemektir. yani önce ahlak sahibi olup kimsenin hakkını yemememiz gerekiyor.

ve la yehuddu ala teamil miskin ( yoksulu doyurmaya teşvik etmez)

komşusu açken tok yatan bizden değildir, kendinizi yardıma muhtaç olana yardım etmeye teşvik etmeliyiz... şimdi düşünüyorumda dün lösev, mehmetcik vakfı, deniz feneri derneklerinin de içinde olduğu bir çok vakıf başkanı kurban yolsuzluğu davasında tutuklandı. artık kim ihtiyaç sahibi kim sahte kar peşinde bilemiyoruz,sokakta gördüğümüz düşkünlere bile inanmakta zorlanıyoruz, ekmek parası isteyene gel karnını ben doyurcam deyince kaçıyor... çocukları dilendiriyorlar onlara kıyamayacağımızı biliyorlar, çocukları kullanıyorlar polise taş attırıyorlar kimse bunları yaptıranlara bir şeydemiyor...

feveylun lil musallin ( yazıklar olsun o namaz kılanlara ki)
ellezinehum an salatihim sahun ( onlar namazlarını ciddiye almazlar)

bazı adamlar var yakından bildiğim,hacı amca diyor herkes, ağzından namaz düşmüyor, gece sabaha karşı beni arıyor "alp evladım, ben gece namazımı kıldım, şimdi sabah namazımı kılacam ve otele gelecem sen beni bekle gitme" kısacık bir şey söylemek için cümleye namaz vakitlerini katarak uzatıyor, bu o kadar sorun değilde adam beş değil 7-8 vakit namaz kılıyor yada kıldığını iddaa ediyor, sonra açlık sınırının 800 tl yoksulluk sınırının 1200 tl olduğu ülkede, üç kişinin işini tek kişiye yaptırıp sabahtan akşama kadar çalıştırdığı adamlara asgari ücret veriyor, onuda vermemek için kırk takla atıyor... öyle adamlar tanıyorum ki yine beş vakit namazını kılıyor ama karısına dünyayı zehir ediyor akla hayale gelmeyen işkenceler yapıyor maddi manevi, şimdi bu adamlar cennete gidecekse namaz kılıyorlar diye, ben o cennete gitmem yaaa... anlatmak istediğim: "namaz kılmayın" demek istemiyorum, namaz kılmanın sadece beş vakit olmadığını, hayatımızın her anını namazda gibi temiz yaşamamız gerektiğini anlatmak istiyorum, sadece ben değil maun suresi anlatıyor, yada en azından ben onu anlıyorum o sözlerden... ve maun suresi devam ediyor

ellezinehum yuraune (onlar namazlarıyla gösteriş yaparlar)
ve yemneunel maun...

ve kuran da başka bir ayette:
"namaza yaklaşmayın, sarhoşluk haliniz varken, taki ne söylediğinizi bilene kadar"

işte bakın ne diyor ne söylediğinizi bilene kadar, yani normalde ne söylediğimizi bilmemiz gerekiyor. bence bu yukarda bahsettiğim adamlar namaz kılarken maun süresinin ne anlattığını bilerek okusalardı o zaman nerde yanlış yaptıklarını anlarlardı...

Hiç yorum yok: