15 Ocak 2010 Cuma

harbiden gerçek üstü konuşmalar10 (aşka gelmek)


Alp Arslan Işık

ne içindeyim zamanın
ne de büsbütün dışında
yekpare geniş bir anın
parçalanmaz akışında...
...
kökü bende bir sarmaşık
olmuş dünya sezmekteyim
mavi masmavi bir ışık
ortasında yüzmekteyim...

a.h.tanpınar

abdülhak hamit miydi, yoksa a.h.tanpınarmıydı
hangisi yazmıştı karısının ölümü üzerine bin kıtalık şiir,
bin kıtada her şeyi anlatmış… isyan edip dinden çıkmış sonra tövbe edip geri gelmiş, ağlamış, eski günleri yad etmiş, offff be demiştik lisedeydik edebiyat hocamız bize bunları anlatırken "offf be ne büyük aşk mış" hocamız bize bakıp "evet büyük aşkmış kısa süre sonra evlenmiş başka biriyle, beş evlilik yapmış üzerine" şairler hep böyle mi kuzen? yani aşkı çok derin yaşarlar , zannedersinki bir daha başka kadını gözü görmez bu adamın, sonra yeni biri yine aynı derinlikte bir aşk...? aşksız yapamaz şair, aşksız yazamaz da galiba,

orhan veli ne diyor

Bütün güzel kadınlar zannettiler ki
Aşk üstüne yazdığım her şiir
Kendileri için yazılmıştır.
Bense daima üzüntüsünü çektim
Onları iş olsun diye yazdığımı Bilmenin.

orhan veli iş olsun diye yazmamıştır bence, yada en azından hepsi öyle değildir, belki de iş olsun diye yazılmalı bazen bazı şiirler...

ve tekrar nazım hikmete dönüyorum
"aşık olmayan bi halt olamaz"
şair belki böyle olunuyor;bir aşk adam ediyorsa bizi her aşkta başka bi adam oluyoruz belki daha çok adam oluyoruz, ve sonunda şair mi:)))


çağlar:
kuzen arayı uzattım biraz kusura bakma. anca fırsat buldum.
geçi tamda fırsat değil ama. iki soluklanma molasında yazıyorum.

orhan velinin en sevdiğim şiirlerinden biri. sanki böyle değilmiyiz kuzen. yazdığımız her şiir aslında kendimiz için değil mi? içimizde büyüttüğümüz aşk için. yoksa yaşatıklarımız için değil. hep hayalindeki aşka. Özdemir Asaf'ın dediği gibi "Seni bulmakdan önce aramak isterim. Seni sevmekten önce anlamak isterim" biz aslında içimizde büyüttüğümüz aşka uyacak insan arıyoruz kuzen. sonra kişiler ya ona uyuyor yada uymadı diye yeni bi tane deniyoruz. işte bu yüzden yazdığımız her şiir düşüncesel aşklarımıza.

Öznesiz sevdalar,
Nesnesel sevgililer,
Fiilsiz aşklar,
Yaşıyorum......
Çağlar ŞAHİN

Aynen böyle kuzen. Aşklarımız öznesi yok aslında.Hep gizli özneli, ve benliğimizde yarattığı nesneye aşığız aslında. karşımızdaki et ve düşünceye değil. yaşıyoruz diyoruz, başka bir fiili yok sanki aşkın. oysa aşkla anılabilir olmalı bütün fiiler. ama böyle durum işte kuzen

bugün bir yazı okudum kuzen. iki kişilik konuşma. kendisine bir isim bulamıyorum. iki kişilik konumadan öte birşey. kişilerden biri ben. diğeri esas kadın. defalarca okuduğum ve her defasından çözümsüz kaldığım bir konuşma. her defasın da bu anı yaşasam böyle yapmazdım dediğimiz anlar olur. bu konuşmada tek bir kelimesini eksik yada fazla söylemişim dediğim yer yok. ama genede başından sonuna kadar üzücü bir konuşma. sonucu itibari ile de yıkıcı bir konuşma. şunu demek istiyorum. faydası olmayacaksa konuşmanın susmak gerekiyor. Belki de bu yüzden şiir beni terk ediyor. bloga sadece şiirlerimi yazıyordum. 1.5 senedir nerdeyse 2-3 şiir yazmışımdır. sukunete hapis gibiyim. belki aşarım bunuda
acaba her şaiirde böle olmuşmudur. içimde biriken sözleri bir bilsen. ucunu ucuna ekledimde çıkmasını istemiyorum gün yüzüne
bir küfürün sonuna eklense terk edecek beni ama edemiyorum. sustukça susuyorum.

Tanrının şiirine hiç eremedim kuzen. kalp gözüm çok kapalı. ama bunca etkileyen bir söz dizisi mutlaka muhteşem bir güçtür.
ben galiba başka seyleri seçiyorum kuzen


Hep sahip olmak istedim
Bilgeliğe, güzel kadına,sevgiye
Çok okudum, bilgelenemedim
Çok sevdim, sevdalanamadım
Ki sevdasız kadınları da sahiplenmedim
Belki bilgelikler içinde
Çürümeye başlarsa etim
Tırnağımda ayrılmadan daha
Beni bulsa, bulsa
Kızıl sakallı zebaniler kucaklar
Ki ben hurileri sahiplenemedim…

03.07.2006
Pazartesi
22:55
"işte tam da orası" kuzen
tırnak içinde yazılmak için küfür bekleyen bir şiir
tüm ayrıntısı ile beynimin içinde dolaşıp duruyor aylardır. çıksa çıkacak. ama susuyorum kuzen. lanet bir öksürük ile çıkacak ama ne zaman kim bilir.

Hiç yorum yok: