13 Ocak 2010 Çarşamba

haRbiden gerçek üstü konuşmalar 7(içimizdeki örtüler ve dışımızdaki göreceler)


astek takvimi...

Alp:
:))))tabiki öyle yaparsın kuzen, bende öyle yaparım benden esirgeyene cömertlik etmem kime sorsan beni aramayanı aramam der, ama benim anlatmak istediğim, bir gün herkes böyle düşünürse esirgeyen kalmaz ütopyası... ben çırılçıplak insanlar olsun istiyorum etrafımda, anlatmak istediğim kumaşların örttüğü bedenin çıplaklığı değil içimizin örtülmemişliği... yani bunu hiç kimse yapamaz diye yanlıştır dememek lazım, olmayacak bişeyse üzerinde durmaya gerek yok dememek lazım, üstüne gitmek yılmamak lazım, bir eski söz de derki "yıldızlara ulaşamayabilirsin ama onların ışığında yolunu bulursun, durduğun yer kar, cebinde"

dünya biraz daha uzak olsa tüm dengeler bozulur kuzen . mars gibi soğuk oluruz yada venüs gibi sıcak. hz isa miladi 0 sıfırda doğmamış diyorlar dört yıl önce doğmuş, yani şimdi miladi takvimde 2014 deyiz, ve 2012 geçmiş, maya takviminde yazan kıyamet yok, olmamış :)))) çinlilerin takviminde 5000'li yıllardayız. zaman göreceli ve insan oğlunun uydurduğu bişey ama dünyanın 365 gün 6 saatte döndüğü şimdilik bir gerçek...

tabiki yeri geldiğinde küfürde etmeli şair " anasını avradını" diye biten şiirim var ötesinide söylemişliğim var. sınırsızlık bu zaten ben şiirimi heceölçüsü, kafiye redif, mısra kıta, edep haya gibi kalıpların içine koymam , sınırsızdır şiirim, benim gibi. ben hayatın içinde ne isem şiirimde de o var hatta şiir yazarken daha bi edepsizimdir yeri geldiğinde:)))

yine bitmedi
koyamadım cümlenin sonuna noktayı,
şimdi nerden aklıma geldi
anasını bilmem ne yaptığımın oktayı…

Yani hayatın içinde Oktay denen zalimin karşısında durmuşum, dim dik hemde, kimsenin söylemeye cesaret edemediği şeyleri yüzüne vurmuşum, suratına tuuuuu diye türkürmüşüm, onunla hiç alakası olmayan bir şiirde anasınada sövmüşüm
zalim allahın kılıcıdır ve lazımdır meselesi; doğru... eğer kötü olmasaydı iyi, iyi bişey olmazdı, sıradan olurdu.eğer kötü adamlar olmasa boş kalır sinemalarda, kötü adamlar olmasa kahramanlarda olmazdı da... kimse kötülük yapmasa boş kalırdı hapishaneler işsiz kalırdı gardiyanlar. allah bile kuranda kötülükten bahsediyor " eğer hiç kimse günah işlemeseydi bu dünyayı yıkar yeni bir dünya yapardım"diye

zalim olacak ki şairde olsun üzerine saldıracak...




(saatli maarif takvimi)

nefretle sevgi eşit olmalı meselesi;
bir kızlderili öğretisine göre: yaşlı adam küçük çocuğa anlatıyor "içimizde iki tane köpek kavga eder biri iyilik biri kötülük" çocuk sorar "peki hangisi kazanır" yaşlı adam cevap verir " sen hangisini daha iyi beslersen o"
arınmak geçmişimizi silp atarak olmaz kuzen, genlerimizi nasıl sileceğiz geçmişimiz asıl orda var. bildiğimizi sandığımız herşeyi formatlayıp silemeyiz bir anda, zamanla yanlışları düzeltebiliriz.
herşey eşit olmalı ama sen o eşitliği sağlamak için fedakarlık yapmalısın. senden o dersi alan bir daha hiç kimseden esirgemeyecektir hiç bir şeyi. bir kişi kazansan kar, cebinde...
son olarak hitlere deyineyim; "savaşlar insanın hijyenidir" demiş ya kim bilir onu söylerken neler düşündü o, yahudi pisliklerinden, kirinden arınmış bi alman ırkının hijyeninden bahsediyor olmasın sakın...

Çağlar Şahin:
dünya daha iyi olurmu bilmem kuzen. ben kendimi daha iyi etmek zorundayım sadece ve bunu yaparken birileri nasibini alırsa alır. almasa kendi bilir.

"yahudi pislikleri" bunu aç biraz ?

kötülük allahın bize armağanı kuzen. salman rushdie kitabında neler demek istiyor. eğer tanrı tüm ruhların yaratıcısı ise ki; insana ruhunu kendi ruhundan üfledi. yani salman rushdie'nin dediği gibi benim içimde tanrı var. ben tanrıyım. yada şöle düşün içimizdeki kötülük tanrıdan armağan olmasın sakın. sapkınlık. yada aklına gelecek bir sürü kötü şey. bu top çok tehlikeli girmeyelim sakatlık çıkmasın sonra.

Alp:
Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim.
Olur ya ...
Kalp durur ...
Akıl unutur ...
Ben dostlarımı ruhumla severim.
O ne durur, ne de unutur ...

Mevlana Celaleddin - i Rumi

kuzen sanırım sadece bu bölüm mevlanaya aitmiş bunun üstündeki satırlar dediğin gibi can dündarın mış...

"yahudi pislikleri" derken bi yazım hatası yaptım galiba: hitlerin iç sesini tahmin ettiğim o bölümü tırnak içine almam lazımdı... esasında israilin politikaları için aynı lafı kullanırım ama direk pis yahudiler diye bi hitab bana yakışmaz kuzen, sen nasıl yakıştırdın...

ve evet kötülük konusunda zaten ben söyleyeceğimi söyledim ama salman rüşdi konusunda aynı fikirde değilim kitabında vardır doğru bişeyler de ama herhangi bir peygambere şarlatan diyen biri okunmayı haketmiyor...
sakatlık çıkmaz kuzen nasıl diyor eskiler fikir telakkisi yapıyoruz, kötülüğünde yaratıcısı tabiki allah, ama bizim seçme özgürlüğümüz var yoksa o körükörüne kaderimiz buymuş yaşıyoruz anlayışı ile sıradan olur giderdik...kötülüğü allah yarattı o yüzden kötüyüm allah kötü olmamızı istiyor diyeni elime alırım allah yarattı demem kuzen :)))) her an önümüzde seçenekler var. sen her an kaderini değiştirebilirsin ama değiştirip değiştirmeyeceğini önceden biliyor allah... benim kader anlayışım bu...


görece diye bir yer var izmirde
göreceli misin? :)))

Hiç yorum yok: