11 Ocak 2010 Pazartesi

harbiden gerçek üstü konuşmalar 5 (gerçeği bulmak)



Alp:
Ben, senin Mevlana da bulamadığın şeyin ne olduğunu merak ediyorum aslında biraz daha net anlatırsan :)))))

Zamanı öğrendim.
Yarıştım onunla...
Zamanla yarışılmayacağını,
zamanla barışılacağını, zamanla öğrendim...

İnsanı öğrendim.
Sonra insanların içinde iyiler ve kötüler olduğunu...
Sonra da her insanin içinde
iyilik ve kötülük bulunduğunu öğrendim.
mevlana c.r


Çağlar Şahin
bu dizeler mevalanın mı? can dündarın mı? bence can dündar gibi kuzen hatta devamı var.
Sevmeyi öğrendim.
Sonra güvenmeyi…
Sonra da güvenin sevgiden daha kalıcı olduğunu, sevginin güvenin sağlam zemini üzerine kurulduğunu öğrendim

en güzel kısmı şiirin mesela
İnsan tenini öğrendim.
Sonra tenin altında bir ruh bulunduğunu…
Sonra da ruhun aslında tenin üstünde olduğunu öğrendim

devamı ve başı süper bir şiir.
beni Mevlana ya çeken bir şey bulamadım. ne felsefesinde ne de şiirinde. bence iyiliğe varmanın yolu iyilikte değil, kin ve nefrette. ama bu konu hakkındaki fikrimi anlatmak çok zor. yani sevgi verdiklerinden sevgi alamazsın. ama emin ol günün birinde nefret alırsın.

söylediklerine gelince şair naif yürekli değildir. tıpkı can yücelin dediği gibi çatal yürekli olur. bir yılan gibi sokar insanı aniden zehirler. işte şair budur. okunan şiir yada duyulan. bilincin farkettiği anda onu. kurşunla vurulmuş gibi etkilenmelisin. tabi ki şairler sınırları aşmalı. sınırları görmemeli. ama şair kimsenin görmediğini görmeli.yani elindeki aynaya her açıdan bakmalı. benim dediğim şu; taraf olursan bu aynaya bazı taraflardan bakamazsın. buda gerçeği perdeleyebilir. tıpkı senin futbol konusunda bjk şu konuda haksız diye sayarken 1-2 , ben sayarım 10-20 gibi. tam tersi benim içinde geçerli. bende derim ki futbol yorumlarını şair değil de taraftar kişiliğimiz ile bakalım.
ama dünya hangi gün düzelir sorusunu tartışalım kuzen. bu aralar yaptığım tek şey var sorular. sürekli sorular yazıyorum bir kenara. aklıma takılan soruları. kaç tane olurlar bilmem. işte olgunluk bu sorulara verdiğim cevaplar olacak hayatımda. her gün yeni bir soru eklenir mi bilmem. ama olgun insan bu soruların hepsine cevaplamaya çalıştığı gün kendiyle barışmış ve mükemmel insana varma yolunda kocaman adımlar atmış olacaktır. garip sorular olabilir hiç mühim değil yazıyorum. biliyorum ki görünenin ötesinde kocaman bir dünya daha var. aramak mükellefiyetindeyiz. o zaman aramalıyım. örnek. neden kar yağarken yıldırım düşmez? sanki bu sükunete bu ruh dinlendiriciliğini mi bozmak istemez? Öfkesi mi az olur bulutların? bu romantik bir bakış. ya gerçekçi olarak bakarsak. elektrik yükü kar taneleri tarafından nötrlenip toprağa mı kısa devre yapar. nedir yani? gibi sorular ve cevaplar. bir sürü yönü ile.

tekrar söylemek gerekirse benim içimdeki en güçlü duygunun aşk değilde kin olduğunu biliyorum. hayatımda olmazlarımı sevgi aştırmadı bana. kin aştırdı. nefretle daha güçlü bir insan olabildim. ama sevmek sadece beni daha huzurlu bir insan yaptı. ama beni geliştiren. bana şairlik veren içimdeki aşk değildi. aşkıma cevap vermemiş bir kadına ağlayarak yazdığım şiirlerin tadı,elini tutup yürüdüğüm bir kıza söylediğim sözler kadar gerçek değildi. yani bu demek değil ki herkes ve her şeyden nefret ediyorum. ama kinin ve nefretin sevgiden daha güçlü olduğunu düşünüyorum. tıpkı starwars gibi karanlık taraf kuzen. karanlık taraf her zaman daha güçlü... welcome the backside. felsefe bu

alp
kuzen ilk olarak mevlanaya ait diye yazdığım satırların ona ait olduğunu tam bilmiyorum ama bana gelen bi iletide mevlanaya ait olduğu yazıyor. can dündar belki mevlananın bu şiirini bi yerde okudu sonra internette dolaştı bu kimisi can dündarın sanıyor, kimisi mevlananın belki de ikisinin de değildir... internet böyle bişey istediğin her bilgiye anında ulaşıyorsun ama doğruluğundan emin olamıyorsun bir kitapta okusan kaynağını verir neyi kimden okuduğunu bilirsin internet ve sanal olan her şey bütün değerlerimize zede veriyor...
mesela kar yağarken neden yıldırım düşmez sorusuna google da cevap bulabilirsin belki de binlerce teori bulursun ama hangisi doğrudur emin olamazsın... sorular deyince ben hep söylerim birbirimize çok benziyoruz biz kardeşmiyiz ne:)))) bende sorular soruyorum ama google da cevabını bulamadığım sorular , misal: geçen gün bloguma da yazdım, neden biz miladi takvimle yaşayıp hicri takvimle inanıyoruz yani ay takviminin 11 gün eksik olduğu herkesce biliniyor her sene 11 gün geriye geliyor herşey...neden?

Hiç yorum yok: