14 Ocak 2010 Perşembe

harbiden gerçek üstü konuşmalar 9 (kuzenler şiir atölyesi)


kuzenler şiir atölyesine yeni kaydını yaptığımız kuzenimiz elif su'nun ilk kayıt şiirini takdim etmekten gurur ve onur duyarız efendim:)))

sessizlik sensizlikle kavga ederken
sessizlik hiç susmuyor
sen yanımda yokken
kaçıp kurtulmak isterken bişeylerden
ne mümkün
sensizlik yanıbaşımdayken...

elif su...

alp:yaz tabiii yaz...aklına ne gelirse yaz...düşünmeden yaz
güzel olmayacak deme...yüreğinden ne geçerse yaz...tereddüt etme yazmaya...
yaza yaza gelişeceksin daha...yaz 30 olsun 40 olsun şiir olsun düz olsun yaz...kimse anlamasada yaz,bir tek sen anlasan yeter...hiç bir şey anlatmasanda yaz... atölyemize hoş geldin...

atölyenin 1. kuralı hiç bir zaman oldum deme. oldum diyen bitmiştir, gidecek yeri kalmamıştır bi hedefi yoktur artık üretemez...
2. kural: burada 1. kural dahil herşey tartışılır...:)))
........
elif su: bi futbolla şairlik bi arada, bu kadar güzel durur mu. her ikinizde çok güzel bağlamışsınız konuları...annem bu yazdıklarımızı okuyunca acayip bi yorum yaptı: " olurmu öyle şey futbol gibi yobaz bi konuyla şairlik bir arada" :)))

alp:tizem öncelikle yanaklarından öpüyorum ve haklısın her an birilerinin birlerini kandırmaya çalıştığı, her an bi yerinden şike fırlayan, yeşil sahanın içinde değilde dışında daha çok ayak oyununun olduğu bir spora yobaz denmez de ne denir...diline sağlık :))))
futbol aslında yobaz bi oyun değildi, hilesiz oynandığında daha zevkli bi oyundu, hala az da olsa güzellikler yaşanıyor size 2009 yılında fransada oynanan marsilya-auxer maçından bahsedeceğim maçta ev sahibi takımdan kone isimli oyuncuya kırmızı kart çıkarıyor hakem.kone itiraz ediyor hareketlerinden anlıyoruz ben bişey yapmadım diye yalvarıyor. bu arada hakemin hareketlerinden anlıyoruz ki sen dirsek attın rakibine diyor. auxer li brisha hakemin yanına gidiyor ve hakeme konenin dirsek atmadığını söylüyor. hakem kırmızı kartı geri alıyor maçı bir kişi fazla oynayarak rahat kazanacak auxer 11 e 11 oynayarak 0-2 kazanıyor...
futbolda böyle güzellikler o kadar az ki kadınlar belkide bu yüzden sevmiyorlar futbolu, yobaz buluyorlar bu yüzeden.

bu profesyonel sahalarda da böyle, okul bahçelerindede sokaktada böyle. üniversitede futbol oynamakiçin toplandık tam 9 kişiyiz bir kişiyi dışarda bırakıp 4 e 4 maç yapmak istemedik, 5 e 4 oynayacaktık ilk yarı beş kişi oynayan takım ikinci yarı 4 kişi oynayacaktı. ancak ilk yarı 4 kişi oynayacak takıma kimse geçmek istemedi ben dedim ki her iki devrede eksik takımda ben oynarım. ilk yarı 4 kişiyle oynadık 4-1 önde bitirdik, ikinci yarı fazla eleman bize geçmedi yine eksik oynadık ve maçı farklı kazandık. sahayı terkederken herkes beni tebrik ediyordu, çünkü herkes kolay yoldan kazanabileceği takımda olmak istedi, sahada yüreğiyle oynanayan bir kişi vardı belki farkı o yarattı. yürek meselesi yani. zor olanı başarmak daha büyük bi zaferdir çünkü, kolay yoldan kazanmanın hazzı zaten büyük olmayacaktı bana göre...

bu manada hile ile kazanılan zaferin de bi anlamı yok tabiki. kazanan taraf onurunu kaybetmişse pek bişey kazanmış sayılmaz. geriye baktığınızda evet ordaydık ve onurumuza kazandık diyebiliyorsan o zaferdir...

futbolu hile hurdadan kurtardığımız zaman yobaz bi oyun olmaktan çıkacak ve bayanlarda daha çok sevecek erkeklerde şimdikinden daha çok zevk alacak... ama ben temizim sen kirlisin diyerek bu temizliği yapamayız futbol kirliyse büsbütün çamurun içindedir her yerinde pislik vardır. futbol kirliyse şiirle temizlemek lazım. şairlerin futbolla ilgilenmeside lazım çünkü futbol hayatın içinde bi oyun ise hayatın içinde her türlü pisliğe karşı duran şair futboldan uzak duramaz...

futbolun atışmalarını da hakaret değilde bi gülme unsuru olarak yapmak lazım.
fbahçeli bi arkadaşla atışmam şöyle olmuştu

fb'li- ulen iyiki bi uefa kupasını aldınız 10 yıldır aynı terane neymiş uefa kupası pehhhh kupada kupa olsa bari...
gs'li- ulen 27 yıldır türkiye kupasını alamayan adamlar uefa kupasını beğenmiyorya deli olcam
fb!li- ulen siz uefa kupasını kırdınız beeee, uçakta getirirken kırdınız kapalı çarşıda yaptırdınız. hakan şükür kupayı taşırken kafasına çarptı alnı açıldı, görmemişin bi kupası olmuş işte....
gs li- uleeeen en azından biz artık görmemiş değiliz hala görmemişler var aramızda:))))))

Hiç yorum yok: