8 Ocak 2010 Cuma

haRRbiden gerçek üstü konuşmalar 2 (şair olmak)


Çağlar Şahin
ya kuzen. ne tartışcam futbol için. seni üzermiyim bi oyun için. asafın sözü var. sevgisiz rekabet, savaş doğurur diye. bu anlamda ben senide, gs de seviyorum. sadece şu var futbol taraf olmayı gerekitiriyor. ve seninle ben şairsek hiç bir olaya subjektif bir bakış acısı ile bakamayız. futbol bu yönden şairin kişiliğine ters. hiç, bir fenerli gibi düşündün mü? sorusu bile seni çileden çıkarır. oysa şair bunu başarmış olmalı.


Alp:
ya kuzen sapla samanı karıştırdın gibi geldi bana,şair her şeye tarafsız bakamaz yani aşkın tarafında olmadan aşk şiiri yazamazsın, dediğin gibi bir şeye tarafsan bile o taraftarlığını güzele doğru sürmen, birleştiricilik gücünü kullanman gerek, senin bu dediğin doğruysa nazım sol taraftan baktı hayata ve yazdı o zaman o şair değil, necip fazıl sağdan baktı o da şair değil, mehmet akif allah muhammed dedi o da şair değil... yani demem o ki ben senle ve fenerlilerle savaşmak için taraf değilim. hatta futbolla hiç ilgilenmeyen birine bir fenerliden daha sıcak olmam genelde, tabiki bir pencereden bakacam ve gördüklerim sizin hoşunuza gitmeyecek ... ben tarafsızlığın dinginliğindense taraftarlığın ateşli hırslarından zevk aldım hep... eğer tarafsız olamıyorum diye şair değilsem benide nazım, necip ve onlar gibi olanların atıldığı "kendini şair zannedenler çukuruna" at...
alp:
peki ben sana hiç bir fenerlinin hatırlamadığı 80'li yıllarda muhteşem bordeux u fransada 2-3 yenen fenerin, zaferini sokaklarda çılgınca kutladım desem... o tesadüfi m.united zaferinden daha önemli bi başarıydı türkiyenin avrupadaki ilk ayak sesiydi bunu fenerliler neden bilmez desem... fb-inter maçında herkes devidin golünü konuşur benim ise en çok hoşuma giden anın zanetti'nin çaresizlikten topu ısırdığı andı desem... fenerli gibi düşündünmü hiç dedinya o na bi cevap oldumu acaba desem:))))ben şairliğimi ispat etmeye çalışmıyorum kuzen yanlış anlama ben şair değilim zaten, şair olmaya çalışıyorum ve şairliğin hiç bir kalıba sığmayacağını düşünüyorum. şair bu olmalı diyemez kimse...bence...

Çağlar Şahin
tabiki şairin inançları, idealleri, fikirleri olmalı. ve bunu hayatına yansıtmalı. ve belki ışık saçmalı bu konuda. yanına bir yandaş daha bulmalı. bir sürü şair tanımı yapılabilir. ama bence şair tanrı ruhundan gelmeli. tanrı sözü gibi söylemeli sözü. ve bence şair inancları değiştirmeli kendi dünyasında bir inanca bir aşka bağlı kalırsa söylediklerinin yanlışlarını göremez diye düşünürüm hep.

RESEN HAYAT

Ülkesizim,
Her insan kadar dünyalıyım ama
Eşitim yani, yeksan bana aynalar kadar
Hiç tanımadığım hayatlar

İnançsızım,
Yani yalandan korkuyorum
Ya da cesur değilim kendimi kandıracak kadar

Aşığım,
Hiç bitmeyen bir türkü nakaratı
Dilimde yıllardır yankılanan
Kadınların yüreğimdeki sancıları

Oysa şair olma telaşında değilim
Vatansız bir sevdaya inanmak
Zamansız bir aşkı yaşamak
Uğraşındayım

Ardımda bir ıslık kalır
İşte budur benim hayatımdaki tezat

Çağlar ŞAHİN

işte tamda böle benim şair tarifim. nazım.necip.mehmet akif ne haddime laf edeyim onlara. ama her olaya iki tarafından birden bakmıyorsan. yada içinde bir küçüçük yanlış yerdeyim şüphesi yoksa. şair olarak kalırsın ve sadece müsiki olur şiir dediğin. "inanmak gerçeği bilmek istememektir"F.N. bilmek istemedeiğim tek bir gerçek yok. yani inandığım kesin bir yargı yok.ve aslında necip fazılın bu değişimi beni destekliyor aslında. yani öze dönersek. sen ve ben bir gün fenerli olurmuyuz? olmayız. ozaman bu konu şairce bakılmayacak bir konudur ve şairin yapısına aykırıdır.

Hiç yorum yok: