30 Ocak 2010 Cumartesi

harbiden gerçeküstü konuşmalar 14 ( gelirken gitmek)


Çağlar Şahin 30 Ocak, 16:53
Seninkisi inançla alakalı değil kuzen, ilahiyatla alakalı. benimse en başından sonuna kadar varlığı ile alakalı. dediğin gibi bu konuya pek dalmayalım da boğulmayalım.

Ah gitme demek çare üreten bir fiil olsa... gitme sadece ünlem üretiyor kuzen. kocaman anlamı olan tek bir ünlem. gidenden kalana armağan bir ünlem. belkide gidenin yanında taşıdığı bir ünlem. yada her ikisinde sırtında taşıdığı bir yük. ama gitmek başlamışsa dönüş asla yok. bunu bilmeyen yoktur herhalde evrende. gitmek aslında gelmekle başlıyor kuzen.

ben çaresizliklerimi ve o anları topluyorum. çaresizleri topluyorum birde. yeniden çözümler üretiyorum kendime, yeni kapılar yapıyorum, ani çıkış kapıları, kendime, sevdiklerime.
ama aşk yokmu aşk.En olmadık anda, çıkışssız ve dönüşsüz bir yerinde bırakıveriyor beni tek başıma.işte tamda orası kuzen. yüreğini dışarı çıkarmak istiyorsun, avuçlarına açsın istiyorsun sevgili, yüreğini avuçlarına bir kuş koyar gibi koysam, acep anlar mı? yüreğimdeki sevgiyi, duyar mı? kocaman aşkımın sesini diyorsun. tamda orası işte kuzen. al ozaman demek istiyorsun sensiz yürek değil, kanla dolu bir organ benim kalbim diyorsun."darmadağın kadınların darmadığın ettiği erkekler gibi" oluyorsun. darmadağanık bir aşktan toz duman bir ayrılığa yürüyorsun, hemde itili kakıla. tamda orası kuzen, sustuğun, sövdüğün, susmakla sövmenin hiç farkı olmadığı an, tamda orası. ben ne zaman sustumsa içimden akan küfür nehirlerine aktı öfkem, bazen dilime dolanmadı değil. ama sustuğum kadar değil.

şimdi zaman nerde biliyormusun kuzen. aşka musallat olmakta. aşk oyunu oynamak istedim hep, aşk oyun oynadı benle, oyuncağım aşk olsun istedim hep, aşkın oyuncağı oldum. şimdi zaman nerde biliyormusun kuzen. aşka musallat olma zamanı, tıpkı çoçuksun ve sokakta tek başınasın. yalnız, hüzünbaz. İllada arkadaş isteyip kapısına dadanmışssın bir arkadaşın, gel top oyanayalım, hem bak top benden diyorsun. yada misketlerimin yarısı senin olsun gel oyanayalım diyorsun. işte aşkı öyle kandırma telaşındayız. yeterki gel oynayalım. tamda orası kuzen aşka dadandım her gece hemde orhan veli tadında... Sen anlarsın kuzenim bunun nasıl bir aşk olduğunu. ama aramızda kalsın.. tamam mı "kargalar"...


Alp Arslan Işık 30 Ocak, 17:37

kuziiiiii, öncelikle dedemin şiirini hala bekliyorum, habibe zillisine de yazdım bul o şiiri diye hala ses çıkmadı bi ilgilen yaaa çok önemli benim için:)

targutluk meselesine gerçekten girmeyelim dedimya o senin iç savaşın. yoksa boğulmak gerekiyorsa boğuluruz be kuzen sorun değil yani...

ahhh! ayrılık...bir suyun bitkinin yaparağına yürüyüşü gibi derinden yavaş, yavrusunu bir kediye kaptırmış kuş gibi çığlık çığlığa...herkes bir gün gidiyor kuzen, dediğin gibi gitmek gelmekle başlıyor tıpkı ölümün yaşamla başlaması gibi ne diyor hüzünbaz şair :

yol bi yere gitmez
o bir durma biçimidir
yaşamak
yavaş bi ölme biçimidir...

aşka gelelim; bende tam orhan velinin dediği yerdeyim kuzen onuda sen anlarsın:) bir yer var biliyorum herşeyi söylemek mümkün...epeyce yaklaşmışım...duyuyorum...anlatamıyorum...işte ordayım...bir filmin başlamasını beklemek için dışarı çıkıp ayı seyrederken, ne düşünüyorsun diye soruyor, şairin dediği yerdeyim anlatamıyorum diyorum...filme giriyoruz ve filmde başkomser cinayeti çözmek üzere olduğunu şöyle anlatıyor "şair nasıl demiş bir yer var söyleyemiyorum:))) işte kuzen bir yer var biliyorum, belki gücüm yok gitmeye...

aşk aramızda kalsın...

Hiç yorum yok: