4 Nisan 2010 Pazar

alt yazı...direniş filminden...


“Direniş” filmi ikinci dünya savaşında alman işgali sırasında Sovyetlerin belarus bölgesinde yaşayan Yahudilerin bir ormana saklanıp orada açlık soğuk ve Almanlara karşı verdikleri mücadeleyi anlatıyor. Yaşanmış bir olayı anlatan filme göre, Bilevski kardeşlerin liderliğinde savaş sonunda 1200 yahudi hayatta kalmayı başarmış.

Filmden notlarım ise şöyle: film boyunca her şeyin sıkıntısı çekildi ama votka bulmakta hiç zorluk çekmediler herkesin elinde her daim bir votka şişesi vardı. Rusların atasözü aklıma geldi filmi seyrederken “çirkin kadın yoktur az votka vardır” ben bu atasözünün manasına tam eremedim aslında bir fikrim var; eğer yeterince votka varsa başka hiçbir şey sorun olmaz manasında olabilir.

Filmden bir alt notum daha var: bir rus kadın bilevski kardeşlerden birine “bana nasıl baktığını gördüm eğer ailemi alıp buraya getirirsen sana istediğin şeyi veririm” diyor oda kurtarıyor ailesini… buna benzer bi cümleyi baltacı Mehmet paşaya katherina söylemiş ve rus ordusu kurtulmuş… ve sene 2000’ler rus kadınlar hala aynı; otelde bir rus kadın resepsiyona geliyor “benden ne istediğini biliyorum eğer bana deniz gören oda verirsen istediğin şey senin olur” diyor)))

Hiç yorum yok: