8 Nisan 2010 Perşembe

di'li geçmiş zamanlar...


-Abi sen neden Pop müzik dinlemiyorsun? Diye sordu küçük kardeşim. Küçük dediğime bakmayın kazık kadar oldu aynı ben))) (“Abi” kelimesini yanlış yazdığımı da biliyorum ama “ağabey” yazmayı hiç sevmiyorum. bende Türkçeyi bozmamak için özen gösteren biriyim ama “ağabey” kelimesini ben okunduğu gibi yazacağım bu bir istisnam olsun benim. Birde bir arkadaşım “Allahım yaaa!” ünlemini “allam yaaa!” diye yazıyor bende hiç düzeltmiyorum onu da o haliyle sevdim bu ikisi dışında istisnam yok)+(bu blog da yazılarımda bir sürü imla ve yazım hatasına rastlayabilirsiniz o çoğu zaman hızlı yazıp kontrolden geçirmeden paylaşmaktan oluyor bunun için özür dilerim)

-Pop müzik: popüler müzik demek. Popüler müzikse o dönem gençliğinin en çok rağbet gösterdiği müzik demektir, en azından bana göre öyle… şimdiki zamanın gençleri en çok rap müzik dinliyorsa popüler müzik o dur.insanlar gençliklerinde hangi müziği dinlerlerse 30 dan sonra da ,40’lı yaşlarında da o müziği dinlerler. Gençlerin dinlediği müziği gürültü olarak görürler, gençlerde sezen aksu için “kocakarı ağıtı” yakıştırması yapmaktan çekinmezler mesela. Şimdiki zamanın müziğini gençler dinler sonraları dinlediğimiz di’li geçmiş zamanın müziğidir Ve bize gençliğimizi hatırlattığı için onları dinlemeye devam ederiz . şarkılar en güçlü hafızadır. hafızası en zayıf insana bile bir şarkı çok şey anlatır, insan aynı müziğin peşinden gider hep ona gençliğini hatırlattığı için…
Ve genç adam sende 30’undan sonra hala şimdiki zamanda dinlediğin şarkıları dinleyeceksin ve senden sonra gelen kuşak muhtemelen senin hoşuna gitmeyecek sana göre gürültüden farksız bir müzik dinleyecekler, o zamanın şimdiki zamanında; sen di’li geçmiş zaman müziği dinleyeceksin ve sana soracaklar “ abi sen neden popüler müzik dinlemiyorsun ?” diye…

-Abi şimdiki zamanda bir söz var gençliğin sık kullandığı “sordun soruyu……”

-“aldın boruyu” dimi… Yok yok o şimdiki zamanın değil dili geçmiş zamanın gençlerinin de kullandığı bi sözdü… biz her nesil değişiminde kısaltıyoruz aktardıklarımızı… uzun uzun dinlemeyi sevmiyor hep yeni nesil, çünkü eski nesil hep di’li geçmiş zamandan bahsediyor…

Hiç yorum yok: